خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

حدود 15 درصد جامعه مقید به پوشش مناسب نیستند/ وجود دست‌هایی در استفاده سیاسی از حجاب

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۶۳۴

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: طبق کار تحقیق و پژوهشی صورت گرفته در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، حدود 15 درصد آحاد جامعه مقید به پوشش مناسب نیستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، داود محمدی امشب در مراسم اختتامیه جشنواره مد و لباس ایرانی-اسلامی «دُرّ آسمانی» شهرستان آبیک اظهار کرد: حجاب، عفاف و پاکدامنی بانوان ایرانی از تاریخ طولانی ملموس برخوردار بوده و پیشینه درخشانی دارد.

وی افزود: طبق کار تحقیق و پژوهشی صورت گرفته در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، حدود 15 درصد آحاد جامعه مقید به پوشش مناسب نیستند و مابقی افراد جامعه از پوشش مناسبی برخوردار هستند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروزه سلایق و ذائقه‌های مردم به ویژه جوانان متفاوت است و در زمینه پوشش و حجاب باید طراحی‌ها روزآمد، جذاب و زیبا توأم با رعایت موازین شرعی و اسلامی باشد.

محمدی با تاکید بر حمایت از تولیدکنندگان و طراحان دوخت و لباس اضافه کرد: با توجه به نبود البسه و پوشاک مناسب اسلامی، مناسب و روزآمد در سطح جامعه و گلایه‌مندی برخی بانوان از این موضوع، لازم است که تولیدکنندگان تولیدات کافی در عرضه این نوع البسه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: از سویی، قیمت تمام شده البسه با پوشش اسلامی مناسب و مطلوب، باید به نحوی باشد که بانوان بتوانند به سمت خرید این نوع البسه رغبت داشته باشند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: دست‌هایی در کار است که از حجاب استفاده سیاسی می‌کنند و درصدد دو قطبی جلوه دادن جامعه هستند این در حالی است که بانوان جامعه افرادی عفیف، مقید به پوشش هستند و واقعیت جامعه استفاده از حجاب به عنوان حربه سیاسی نیست.

رئیس کیمسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی افزود: تولیدکنندگان و طراحان لباس و دوخت لازم است با طراحی‌های جدید، نوین، جذاب، پسندیده و مطلوب مطابق باپوشش اسلامی مشتریان خود را جلب کنند.

محمدی ادامه داد: کار قهری، فیزیکی و برخوردهای تند در رهگذر بدحجابی پاسخگو نخواهد بود و باید با کار فرهنگی حجاب و عفاف در جامعه ترویج یابد که می‌توان به جشنواره مد و لباس ایرانی و اسلامی در شهرستان آبیک اشاره کرد.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های فرهنگی مانند آموزش و پرورش، صدا و سیما، حوزه‌های علمیه، تبلیغات اسلامی و دانشگاه و نهادهای فرهنگی لازم است در ترویج فرهنگ حجاب با فعالیت‌های فرهنگی گام بردارند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: خلأ تولیدات فرهنگی برای نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه محسوس است و با تولیدات داخلی در این زمینه می‌توان به رونق تولید کمک کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز