خبرگزاری کار ایران

رییس کل دادگستری خراسان رضوی:

دلیل بخش عمده ای از فساد اداری کشور آزاد بودن وقت کارمندان است

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۱۴۱

​رییس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: متاسفانه از ۳ هزار کارمندی که برای جذب در قوه قضائیه در برنامه ششم توسعه مصوب شده هنوز یک نفر جذب نشده و این در حالی است که در بسیاری از ادارات کارمندان با وقت آزاد روبرو هستند و این دلیل بخش عمده ای از فساد اداری کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تربت حیدریه، حجت الاسلام علی مظفری عصر دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه دادستان و رییس دادگستری تربت حیدریه اظهار داشت: یکی از مباحث مهمی که امروز مردم را آزار می دهد و بارها مورد تاکید رهبری قرار گرفته رسیدگی به فساد اداری در ادارات و سازمانهاست که باید سیستم اداری سالم سازی شود و وظیفه آن برعهده دستگاه قضاست.

وی با بیان اینکه این امر مهم مستلزم داشتن توان و ظرفیت نیروی انسانی در دستگاه قضایی است، افزود: متاسفانه از ۳ هزار کارمندی که برای جذب در قوه قضائیه در برنامه ششم توسعه مصوب شده هنوز یک نفر جذب نشده و این در حالی است که در بسیاری از ادارات کارمندان با وقت آزاد روبرو هستند و این دلیل بخش عمده ای از فساد اداری در کشور است.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی بیان داشت: در پیوند با این موضوع دستگاه قضا در برخی شهرستانها و حتی شعب مراکز استان دو شعبه با یک کارمند، یعنی به جای ۸ نفر کار می کند و این مصداق بارز ظلم به دستگاه قضایی است.

مظفری خاطر نشان کرد: اهمیت این موضوع زمانی بیشتر می شود که بدانیم در ۵ سال گذشته در سطح استان خراسان رضوی حدود ۱۵ ساختمان احداث شده که حتی یک ریال از بودجه دولتی در آنها صرف نشده و آنچه هزینه شده از منابع داخلی قوه قضائیه است که به جای اینکه صرف امور مورد نیاز دیگر شود در حوزه عمرانی هزینه شده و این در شرایطی است که در برخی ادارات با چندین کارمند توان نگهداری مکان اداری خود را ندارند.

وی افزود: با همه این کمبود ها در چند سال اخیر تعداد قضات استان با افزوده شدن ۴۰۰ قاضی دو برابر  شده و رسیدگی به پرونده ها از چندین ماه و حتی سال بسیار کاهش یافته است.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی در بخشی دیگر یکی از شاخصه های مهم دستگاه قضا در جمهوری اسلامی را گسترش عدل عنوان کرد و افزود: گسترش عدل در در حوزه های مختلف، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی ابعاد وسیعی دارد که ضامن اجرای آن دستگاه قضایی است.

غلامعلی صادقی دادستان مشهد نیز در این جلسه گفت: بر اساس قانون اساسی از آزادی های مشروع حمایت می کنیم و هیچ خللی نباید مانع اجرای آن شود.

وی  با بیان اینکه باید ارزشهای انقلاب را گرامی بداریم، افزود: امروز اگر بعد از ۴۰ سال به این عزت و اقتدار رسیدیم مرهون همین ارزشهای انقلاب است و چنانچه از آن غفلت شود شگست خواهیم خورد.

در این آئین ضمن قدردانی از زحمات ۷ ساله محمد ابراهیم زاده چناری در تصدی ریاست دادگستری تربت حیدریه، حسین مسرور نعیمی به عنوان رییس جدید دادگستری، امید عابدینی بعنوان دادستان جدید و حسین یزدانخواه بعنوان رییس دادگاه انقلاب شهرستان تربت حیدریه منصوب شدند‌.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز