خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

نمایندگان مجلس در تصویب قوانین به ابعاد قضایی آن توجه کنند

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۱۰۵

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: اصلاح برخی قوانین ناکارآمد باید در دستور کار قرار گیرد و مواردی نیز شناسایی شده است که باید برای اصلاح به قوه مقننه ارسال گردد زیرا بسیاری از تراکم پرونده ها و اطاله دادرسی به دلیل تعارض در قوانین است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حجت الاسلام قدرتی در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بویین زهرا گفت: قوه قضاییه ۷۲ شهید و در راس آنان شهید عدالت، شهید دکتر بهشتی را دارد که این نشان دهنده این است که دستگاه قضایی در مسیر اجرای قانون، احقاق حق و تحقق عدالت زیر پرچم ولایت تا پای جان ایستاده است و بر پیمان خود استوار است.

مقام ارشد قضایی استان بیان داشت: شیطان قسم خورده است که انسان را گمراه کند و به همین خاطر بیشتر به سراغ کسانی خواهد رفت که از پست، مقام، قلم و... برخوردار است و امکان لغزش بیشتری برای او وجود دارد از این رو ما مدیران باید بسیار آگاه باشیم که در دام شیطان گرفتار نشویم.

رییس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: انتصاب آیت الله رییسی در دهه ۴۰ انقلاب همسو با گام دوم انقلاب است و ایشان نیز تحول در تمامی حوزه ها را در دستور کار خود قرار داده اند و اقدامات ایشان در همین مدت اندک نیز موجب امیدواری در بین مردم شده است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در حکم انتصاب ریاست قوه قضاییه به مردمی بودن، انقلابی بودن و مبارزه با فساد تاکید داشته اند و دستورات ایشان به عنوان منشور تحول در قوه قضاییه با جدیت پیگیری خواهد شد و نباید غفلت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی تصریح کرد: اصلاح برخی قوانین ناکارآمد باید در دستور کار قرار گیرد و مواردی نیز شناسایی شده است که باید برای اصلاح به قوه مقننه ارسال گردد زیرا بسیاری از تراکم پرونده ها و اطاله دادرسی به دلیل تعارض در قوانین است.

این مقام قضایی استان خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس در تصویب قوانین باید به بعد قضایی آن نیز توجه کنند زیرا بسیاری از قوانین ابزار کار دستگاه قضایی است و باید بر همین اساس اصلاح و تغییر کند تا بن بست های مربوط به قوانین برداشته شود.

رئیس کل دادگستری قزوین گفت: برخورد با فساد در استان شروع شده و ده ها پرونده در خصوص تخلف مسئولان تشکیل و احکامی نیز صادر شده است و همه وظیفه داریم در هر جناح و دستگاهی که هستیم فساد را گزارش دهیم.

رئیس شورای مسئولان قضایی استان در پایان این مراسم تاکید کرد: توصیه من به دادستان جدید بویین زهرا این است که احیاء حقوق عامه، پیشگیری از وقوع جرم، افزایش صلح و سازش و برخورد با قانون شکنان را در اولویت های کاری خود قرار دهد و همسو با سیاست های کلان قوه قضاییه و در جهت اهداف منشور قوه قضاییه تلاش کند و با سایر نهادها در جهت گره گشایی از مشکلات شهری و مردم تعامل سازنده داشته باشد.

گفتنی است در این مراسم از زحمات و تلاش های سعید اقبالی در سمت دادستانی بویین زهرا تقدیر و محمد صمدی به سمت دادستان جدید عمومی و انقلاب شهرستان بویین زهرا معرفی شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز