خبرگزاری کار ایران

سرکوب ۲۶ کانون ملخ در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۰۳۱

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ۲۶ کانون ملخ در خراسان رضوی سرکوب شد.

به گزاش خبرنگار اینا از مشهد، فاطمه حلاج نیا گفت: علاوه بر سرکوب ۲۶ کانون ملخ خیز، عملیات شناسایی دیگر کانونهای آفت ملخ بومی در سطح استان ادامه دارد، روش در دست اجرای پایش و مهار آفت ملخ در خراسان رضوی به گونه ای است که به محض تولد این حشرات بندپا و حرکت آنها، آمادگی کامل شناسایی و مبارزه با آنها وجود دارد.

وی افزود: بر این اساس به محض مشاهده ملخ عملیات کانون کوبی آن صورت می گیرد تا پیش از ورود ملخ ها به مرحله پرواز در همان مراحل اولیه این آفت مهار شود.

آفت ملخ به وضعیتی گفته می‌شود که رفتار این حشره در پی بالا رفتن میزان بارندگی سالیانه پس از یک دوره خشکسالی و تحریک برای تولید مثل بالا، به حالت طغیان درآید. در صورت وقوع چنین شرایطی جمعیت انبوه ملخها برای پیدا کردن غذا دست به مهاجرت جمعی می زنند و با حمله به مزارع زیانهای زیادی وارد می کنند.

ملخ صحرایی که پیشتر از شبه جزیره عربستان، امارات متحده عربی و عمان به نقاطی از جنوب وارد ایران شده بود، می‌تواند روزانه بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ کیلومتر و پوره ملخ (بچه ملخ) هم می‌تواند روزانه بین چهار تا هشت کیلومتر مسافت را طی کند.

دو میلیون و ۱۳۸ هزار هکتار عرصه مستعد کشاورزی در خراسان رضوی وجود دارد و ۳۶۳ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی این استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز