خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی آبیک بیان کرد:

اجرای طرح الگویی-ترویجی محافظ ساقه نهال گردو در آبیک

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۷۰۰

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت: طرح الگویی-ترویجی محافظ ساقه نهال گردو در 8 هکتار از باغ‌های گردو شهرستان آبیک به اجرا درآمد.

بیژن لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: این طرح الگویی-ترویجی برای نخستین بار در استان قزوین و با استفاده از محافظ نهال از جنس کارتن پلاست و در سطح 8 هکتار از باغ‌های گردوی شهرستان آبیک به اجرا درآمده است.

وی با بیان اینکه طرح الگویی-ترویجی محافظ ساقه نهال گردو با مشارکت باغداران پیشرو به اجرا درآمده است، افزود: برای اجرای این طرح، حدود 300 میلیون ریال از محل اعتبارات بخش خصوصی هزینه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک به تبیین استفاده از شیوه‌های نوین باغداری پرداخت و توضیح داد: محافظت در مقابل عوامل خارجی مانند باد، جوندگان و غیره از مزایای اجرای طرح الگویی-ترویجی محافظ ساقه نهال گردو در شهرستان آبیک است.

لطفی اضافه کرد: با اجرای طرح مذکور، به وجود آمدن میکروکلیما یا همان ریزاقلیم مناسب هر درخت در داخل محافظ منجر به پایداری و استقرار سریع‌تر نهال و بهبود رشد آن می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت مناسب‌تر و آسان‌ترعلف‌های هرز و کاهش 30 درصدی در هزینه‌های مدیریت علف هرز، رشد مناسب درختان به صورت عمودی، بهبود رشد ریشه‌های سالم با توجه به محیط داخلی محفوظ پناهگاه بالاتر رفتن سر درختان از دیگر مزایای اجرای طرح الگویی-ترویجی محافظ ساقه نهال گردو در شهرستان آبیک است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز