خبرگزاری کار ایران

مشارکت کمپانی‌های سینمایی شهرهای خواهر خوانده اصفهان در جشنواره کودک

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۴۳۵

دبیر سی‌ و‌ دومین جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان گفت: تلاش کرده‌ایم در این دوره به جز کشورهای فعال در سینمای کودک، از کمپانی‌های سینمایی در شهرهای خواهرخوانده اصفهان نیز دعوت به عمل آوریم.

به گزارش ایلنا، علیرضا تابش اظهار کرد: سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای 4 تا پنج جشنواره اصلی است که جریان سازی سینمای کشور را بر عهده دارند که جشنواره ملی فجر و جشنواره فیلم کودک و نوجوان از جمله آنها هستند.

وی بیان داشت: برگزاری جشنواره فیلم کودک با دو بعد شهر اصفهان یعنی شهر دوستدار کودک و شهر خلاق، سنخیت دارد.

وی با برشمردن اهمیت نقش هنرمندان اصفهانی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و طرحی که تدوین شده است، در یک فرایند دو سه ساله، اصفهان می‌تواند به قطب خلاقیت هنر کودک و نوجوان در ایران تبدیل شود.

دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان افزود: یکی از جنبه‌های مهم جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان، ابعاد بین‌المللی آن است. از این رو تلاش کرده‌ایم به جز کشورهای فعال در سینمای کودک، از کمپانی‌های سینمایی در شهرهای خواهرخوانده اصفهان نیز دعوت به عمل آوریم.

وی ادامه داد: همچنین در زمینه ابعاد جهانی جشنواره، سعی کرده‌ایم تعامل ویژه‌ای نیز با کشورهای آسیایی و منطقه داشته باشیم تا این کشورها آثار و دستاوردهای خود را در قالب فیلم، ورکشاپ‌های تخصصی و پنل تولید مشترک در ایام جشنواره نمایش و ارائه دهند.

تابش اظهار داشت: استانداری اصفهان در حوزه‌های اجرایی، ‌اجتماعی، امنیتی، زیرساختی و… می‌تواند به برگزاری هر چه مطلوب‌تر این جشنواره یاری رساند.

وی در مورد همکاری رسانه ملی برای پوشش این رویداد بین المللی نیز گفت: انتظار از صدا و سیمای استان نیز این است که پژواک هنر و سینمای انسانی ایران را به خارج از مرزها منعکس کند و صرفا پوشش خبری این رویداد به محدوده مرزهای کشور خلاصه نشود، زیرا دیپلماسی هنری موضوعی بسیار مهم در شرایط حال حاضر کشور است. 


دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان تصریح کرد: برخورداری از زیرساخت‌های فرهنگی از جمله سالن‌های سینما یکی از موارد ویژه و مهم در شهر اصفهان است به طوری که به همت شهرداری اصفهان و سازمان سینمایی کشور و با بودجه‌هایی که به ویژه در سال گذشته تخصیص داده شد، برخی سالن‌ها در اصفهان تجهیز و بازسازی شدند، اما همه این بازسازی، در ساخت و ساز و زیبایی ظاهری سالن‌های سینما خلاصه نمی‌شود.

وی یاد آورشد: موضوعات دیگر مانند تکنولوژی‌های فنی مربوط به کیفیت پخش صوت و تصویر نیز برای مخاطبان فیلم اهمیت دارد که امیدوارم سالن‌های سینمای اصفهان در این زمینه نیز به زودی ارتقا یابند تا زیرساخت‌های نمایش فیلم برای مخاطبان به ویژه مهمانان خارجی جشنواره فراهم شده و جذابیت آثار سینمای ایران و هنر و فرهنگ ایرانی برای آنان دوچندان شود.

تابش ایجاد شور مردمی و درگیر شدن خانواده‌ها در ایام برگزاری جشنواره را از اهداف این رویداد بین‌المللی در اصفهان ذکر کرد و گفت: حمایت استانداری و همکاری تنگاتنگ دستگاه‌هایی چون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، آموزش و پرورش، ‌کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، صدا و سیما، ورزش و جوانان، میراث فرهنگی و گردشگری و … در برگزاری هر چه مطلوب‌تر جشنواره موثر است.

وی همچنین از برگزاری سومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران همزمان با جشنواره فیلم کودک، در اصفهان خبر داد و افزود: این المپیاد در قالب یک اردوی استعدادیابی، اواخر مردادماه برای دومین سال در اصفهان برگزار می‌شود.

دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان تصریح کرد: فراخوان المپیاد امسال، در دو بخش «ایده» و «فیلم» برای نوجوانان ١٢ تا ١۶ ساله سراسر کشور اعلام شده تا این رده سنی، در موعد مقرر و پس از گذراندن دوره‌های مخصوص آموزشی در انجمن سینمای جوانان، در این المپیاد پذیرفته شوند، این المپیاد در کشف و پرورش نسل جدید سینما و جهت دهی به استعدادهای آنها مؤثر است. 

سى و دومین جشنواره بین‌المللى فیلم‌هاى کودکان و نوجوانان از ٢٨ مرداد (همزمان با عید سعید غدیر خم) تا ۴ شهریور ١٣٩٨ مصادف با ١٩ تا ٢۶ آگوست، به دبیرى علیرضا تابش در شهر اصفهان برگزار خواهد شد.
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز