خبرگزاری کار ایران

حجم ویدیو: ۷.۵۶M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۰۱ دانلود ویدیو

با حضور رئیس شورای شهر تهران صورت گرفت؛

نامگذاری یکی از سلول‌های باغ‌موزه قصر به نام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

کد خبر : ۷۸۲۴۰۰

یکی از سلول‌های بند سیاسی باغ‌موزه قصر با حضور رئیس شورای شهر تهران، شهردار منطقه هفت و جمعی از مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری، به نام «آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی» نامگذاری شد.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی سال‌های زیادی را در زندان به سر برد و بارها طی سالیان متفاوت بازداشت و زندانی شد.

وی از سال ۱۳۳۷ تا سال ۱۳۵۷، هفت بار و مجموعاً چهار سال و پنج ماه به جرم فعالیت مخفیانه علیه حکومت پهلوی به زندان افتاد و دوره‌ای از زمان محکومیت خود را در زندان قصر سپری کرد.

با حضور محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران، سمیه حاجوی شهردار منطقه هفت، مدیرکل حوزه ریاست، علیرضا زندوکیلی معاون هنری، سیدعلیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی و مهدی محمدی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهر تهران به پاس سال‌ها مقاومت آیت‌الله رفسنجانی در زندان قصر، یکی از سلول‌های بند سیاسی باغ‌موزه قصر به نام این روحانی مبارز نامگذاری شد.

محسن فرزند ارشد آیت‌الله هاشمی در این آئین ضمن بازدید از بخش‌های مختلف باغ‌موزه قصر، از مزار شهدای گمنام واقع در این موزه، زیارت کرد و به تماشای بخشی از نمایش «زمان در حبس قصر» پرداخت.

وی به بیان خاطره‌ای از ملاقات با پدر در زمان محکومیت پرداخت و گفت: نوروز ۱۳۵۱ که از راه رسید، پدر زندانی بود. روز ۱۳ فروردین، بیرون محوطه زندان پتو انداخته بودند و اجازه ملاقات با زندانیان را فراهم کرده بودند. خاطرم هست که عید شده بود و پدر را ندیده بودم و آن روز برایم بسیار خاطره‌انگیز شد.

به گزارش ایلنا، باغ موزه قصر در انتهای خیابان شهید مطهری، بعد از تقاطع دکتر شریعتی، میدان پلیس واقع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز