خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان رضوی:

امروز کلید توسعه در دستان کارآفرین‌ها و سرمایه گذاران اقتصادی است

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۳۶۳

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه امروز پردغدغه‌ترین و پرچالش ترین مسئله موضوعات اقتصادی است، گفت: امروز کلید توسعه در دستان کارآفرین ها و سرمایه گذاران اقتصادی قرار دارد.

به گزارش خبرنگارایلنا از مشهد، علیرضا رزم حسینی در یکصد و سیمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که با حضور نماینده مجلس، فرماندار، امام جمعه، و مسئولان استانی و محلی در شهرستان مه ولات برگزار شد، گفت: هر اقدامی که امروز انجام می‌دهیم باید تضمین توسعه پایدار و دراز مدت برای نسل‌های آینده نیز باشد تا به طور مثال در آینده شاهد مهاجرت از شهرستان مه ولات نباشیم.

وی بیان کرد: در حوزه های مختلفی از جمله دفاعی بسیار موفق بودیم و این موفقیت را در جنگی که دشمن به ما تحمیل کرد دیدیم اما علیرغم همه موفقیت ها در هشت سال جنگ فرصت توسعه را از دست دادیم.

استاندار خراسان رضوی در همین راستا ادامه داد: بعد از جنگ و در دوران بازسازی اکثر کارخانه های ما تعطیل بود و در این راستا تمام کارخانه ها راه اندازی مجدد شدند و حتی امروز به عنوان مثال سیمان به منطقه ارسال می کنیم.

رزم حسینی افزود: امروز در حوزه گاز در استان 93 درصد پوشش گازرسانی اتفاق افتاده است این در حالی است که قبل از انقلاب فقط بخشی از شهر خراسان و عده محدودی گاز داشتند که مقایسه این دو شرایط گفته‌های بسیاری برای ما دارد.

وی بعد از ذکر نقاط قوت انقلاب از عدم توامند سازی مردم به عنوان یکی از نقاط ضعف یاد کرد و افزود: باید مردم روستاهای ما در همان محل خود زندگی کنند چون شاهد هستیم که در غیر این صورت مثل شرایط حال حاضر جامعه شهری ما از 26 درصد به 74 درصد رسیده  است.

رزم حسینی ضمن اشاره به این که انسجام ارکان حکومتی برای توسعه را کمتر شاهد بوده ایم افزود: در کل کشور و در هیچ  مدلی چنین ظرفیتی نبوده است که تمام ارکان حاکمیت در جهت تعالی منطقه مورد نظر تلاش کرده و دور هم جمع شوند.

وی با اذعان این که کلید توسعه دست کارآفرین و سرمایه گذار است، خاطرنشان کرد: امروز پردغدغه ترین و پر چالش ترین مسئله موضوعات اقتصادی است، چرا که تاکنون با داشتن میلیاردها تومان پول نفت در حوزه اقتصادی موفق نبوده و فقط به فکر مثلاراه  بوده ایم.

استاندار خراسان رضوی گفت: باید اقتصادی شدن روستاها را دنبال کنیم و در همین راستا امروز شهردار و فرماندار باید در خدمت معین ها باشند.

 سعید باستانی نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی   با اشاره به چرخش اقتصاد شهرستان مه ولات  را بیشتر متوجه کشاورزی دانست و افزود: شهرستان مه ولات چون به نحوی به دو بخش تقسیم شده،  یک اقتصاد دو بخشی را به خود گرفته البته فاصله هشت کیلومتری بین بالا مه ولات و پایین مه ولات به این تقسیم بندی دو بخشی دامن زده است.

وی در خصوص  نیازهای  گردشگری شهرستان مه ولات گفت: شهر سپید در این منطقه قابلیت تبدیل شدن به یک قطب بزرگ گردشگری را دارد لذا خواهش می‌کنم سازمان میراث این موضوع را در اولویت قرار بدهند تا در نهایت بتوانیم ماندگاری را در مه ولات افزایش بدهیم.

وی با اشاره به این که سعی شده محصولات کشاورزی اصلی را به بورس ببریم، ادامه داد: بعد از امیدی که با مدل جدید استاندار در شهرستان ایجاد شده و با 330 میلیارد تومانی که امروز در قالب تفاهمنامه سرمایه‌گذاری در حوزه شهرستان ایجاد خواهد شد بخشی از مشکلات شهرستان رفع خواهد شد.

امام جمعه شهرستان مه ولات در این جلسه ضمن بیان این که ثروت انبوهی در دست تجار است، افزود: موفقیت دولت و ملت مرهون همکاری با یکدیگر است چنانچه در اسلام هم روی قریب به این مضمون آمده است.

حجه الاسلام محمدعلی میری ضمن بیان این که دولت و ملت هر یک بر گردن هم حقوقی دارند، گفت: ما هم باید در بیعت خودمان با دولت وفادار بمانیم و همراهی کنیم مثلا اگر آقای استاندار مردم را به یک نهضت دعوت کند باید اعلام حضور کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز