خبرگزاری کار ایران

استاندار سلیمانیه اقلیم کردستان:

سلیمانیه از تولیدات و خدمات کردستان استقبال می کند

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۲۴۵

استاندار سلیمانیه اقلیم کردستان عراق در سنندج گفت: ما از حضور توانمندی های کردستان در سلیمانیه استقبال می کنیم و خوشحال می شویم تولیدات با کیفیت شما به سلیمانیه بیاید.

به گزارش ایلنا، هه‌وال ابوبکر در نشست معرفی توانمندی‌های فنی و مهندسی کردستان، اظهار داشت: اتفاقات ناخوشایندی که برای اقلیم کردستان و برای ایران افتاده مشکلاتی برای دو طرف ایجاد کرده اما باید با همکاری مشترک، تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

وی افزود: از گذشته تاکنون ارتباطات اقلیم و کردستان در ۳ دسته قرار داشته؛ یکی ارتباطات دولتی بوده که هنوز نتوانسته‌ایم کار مشترکی انجام دهیم و این بسیار مهم است که دستگاه های مسئول وارد کار شوند و از اجرای تفاهم نامه ها حمایت کنند.

وی دومین و بیشترین نوع ارتباط میان کردستان و سلیمانیه را ارتباطات بدون تخصص پیله وری و بر مبنای روابط دوستانه و شخصی افراد دانست از لزوم اصلاح این نوع مراودات سخن گفت.

ابوبکر، حضور شرکت های فنی مهندسی در سلیمانیه را سومین ارتباط دو استان با هم عنوان کرد و خاطرنشان کرد: از همکاری برخی از این شرکت‌ها رضایت داریم اما برخی هم پروژه‌هایی را که به آنها واگذار شده به شرکت‌های داخلی خودمان فروخته‌اند و کارها را به درستی پیش نبرده‌اند.

وی در پاسخ به گله مندی بخش خصوصی کردستان از برخی قانونشکنی ها در واگذاری پروژه‌ها و متضرر شدن آنها از سرمایه‌گذاری در سلیمانیه، اطمینان داد که مشکل این نوع دخالت ها برطرف شده است.

استاندار سلیمانیه ضمن یادآوری همکاری‌های پیشین کردستان و سلیمانیه که بیشتر در حوزه همکاری‌های تجاری و بازرگانی بوده، تاکید کرد: ما خواستار گرایش همکاری‌ها به سمت اشتغالزایی و مهارت آموزی هستیم.

 ابوبکر  گفت: ما به همکاری‌های شما نیاز داریم و خوشحال می شویم از خدمات فنی و مهندسی شما در سلیمانیه بهره‌مند شویم و محصولات تولیدی شما را در سلیمانیه داشته باشیم.

استاندار سلیمانیه عراق با اشاره به اینکه مرکز تجاری و بازار سنه سنتر توسط سرمایه گذار اهل سلیمانیه در سنندج ایجاد می‌شود، بیان کرد: قرار شده راه سنندج به سقز هم توسط سرمایه گذار سلیمانیه ای تعریض و اجرایی شود.

ابوبکر سرمایه‌گذاری در سیتی سنتر سنندج را از نشانه‌های روابط نزدیک اقتصادی دانست و گفت: سلیمانیه هم اکنون یک مرکز ترانزیت جهانی است و تلاش می‌کنیم راه آهن از سنندج تا سلیمانیه برسد که این امر ما را به جاده ابریشم متصل می‌کند.

وی ایجاد منطقه صنعتی مشترک، تلاش در بازگشایی مرز سیرانبند و سیف سقز، توسعه بخش کشاورزی سلیمانیه و تسهیل در ورود و خروج کالا و مسافر را از جمله مباحث مطرح شده میان دو طرف عنوان کرد و اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد مشکلات مربوط به اقامت و تمدید حضور فعالان اقتصادی و شرکت‌ها را در سلیمانیه برطرف کنیم.

استاندار سلیمانیه عراق افزود: از کردستان تا ساوه سرمایه‌گذاران اهل سلیمانیه در پروژه‌های زیادی سرمایه گذاری کرده‌اند و ما نیز حامی محکمی برای سرمایه گذاری در کردستان ایران هستیم.

ابوبکر یادآور شد: بر اساس دستور دولت مرکزی عراق در فصل‌هایی که کالاهایی در اقلیم کردستان تولید می‌شود مانع واردات آن از ایران می‌شود که با مسئولان دولت صحبت خواهیم کرد تا مانع واردات این کالاها نشوند بلکه تعرفه گمرکی آن را افزایش دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز