خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

آغاز به کار ساخت دیواره ساحلی پلدختر / اقدامی برای ساخت مدارس سیل‌زده انجام نشده/ لایروبی کانال‌های سرپوشیده

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۸۷۹

رئیس شورای شهر پلدختر از آغاز به کار ساخت دیواره ساحلی پلدختر با اعتباری بالغ بر 740 میلیارد تومان خبرداد.

افشار پیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: پروژه ساخت دیواره ساحلی شهرستان پلدختر که به دلیل سیل دوازدهم فروردین ماه تخریب شد توسط شرکت سامان محیط و با توجه به حریم های مورد نظر از سوی اداره آب استان که در نقاط مختلف این دیواره 3 هزار و 500 متری متفاوت است آغار به کار کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مقداری از دیوار ساحلی شهرستان جزو حریم قرار گرفته است، افزود: بعد از احداث دیواره ساحلی باز هم مقداری از پشت دیواره جهت حریم رودخانه در نظر گرفته می شود.

پیری با اشاره به وضعیت حریم ساحلی شرق رودخانه و تخریب کامل خانه های مردم این منطقه در سیل فروردین ماه نیز گفت: به این مردم نیز در جاهای دیگر شهرستان جهت احداث خانه زمین و تسهلات از سوی اداره بنیاد مسکن زمین در نظر گرفته شده است.

رئیس شورای شهر پلدختر عنوان کرد: مدیر پروژه احداث دیواره ساحلی اعلام کرد که این پروژه ظرف 8 ماه آینده به طور کامل تحویل خواهد شد ولی در ابتدای کار مناطق حساس در خصوص ورود آب در سیل احتمالی به داخل شهرستان ساخته خواهد شد.

وی افزود: اعتبار برآورد شده در خصوص ساخت دیواره ساحلی شهرستان پلدختر 740 میلیارد تومان است.

رئیس  شورای شهر پلدختر در خصوص وضعیت ساختمان ادارات این شهرستان بعد از سیل بیان کرد: ساختمان شهرداری به طور کامل بازسازی شد و قابل بهره برداری بوده و تجهیزات اداری آن نیز آماده است ولی بازسازی ساختمان فرمانداری هنوز ادامه دارد. اداره پست نیز ساختمانش تخریب و در خیابان ولیعصر شهرستان برای احداث دوباره آن در نظر گرفته شد ولی برای ساخت مدارس سیل زده فکر نمی کنم به این تازگی ها اقدامی صورت گیرد.

وی با اشاره به کانال‌های سرپوشیده شهرستان نیز گفت: این کانال‌ها لایروبی شده و منتظریم اقدامات بازسازی مردم در بحث خانه های‌شان پایان پذیرد تا بعد روی این کانال ها را آسفالت کنیم. تاکنون کانال گلستان به طور کامل لایروبی شده و کانال کنار پارک رضوان با پیمانکاری اداره بنیاد مسکن در حال لایروبی بوده که مردم تاحدودی از این روند کاری گله مندند.

پیری ادامه داد: چادرهای سیل‌زدگان در تمامی نقاط شهرستان جمع آوری شدند و به سیل زدگان تا زمان بازسازی خانه هایشان جهت رهن و اجاره از طریق اداره بنیاد مسکن شهرستان کمک هزینه پرداخت شد.

وی ادامه داد: هنوز در خصوص بازسازی پارک‌های پلدختر که براثر سیل تخریب شده‌اند اقدامی صورت نگرفته است.

رئیس شورای شهر پلدختر با اشاره به ترمیم و لکه‌گیری آسفالت های سطح شهر پلدختر طی چند روز اخیر گفت: به دلیل کم کاری مسئولان و عدم اعتبار روند بازسازی شهر به کندی پیش می رود.

پیری در پایان گفت: به دلیل عدم اعتبار جهت خریداری ترانس برق جهت آبرسانی به فضاهای سبز در منطقه سیل زده غرب شهرستان پلدختر تمامی درختان در حال خشک شدن هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز