خبرگزاری کار ایران

مدیرکل انتقال خون استان قزوین بیان کرد:

پرداخت 50 درصدی مطالبات انتقال خون از بیمارستان های استان

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۹۹۶

مدیرکل انتقال خون استان قزوین بیان کرد: متاسفانه کل پرداختی ها از بیمارستانهای کل استان زیر 50 درصد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مهدی اکبری مدیرکل انتقال خون استان قزوین در کمیته انتقال خون استان که امروز با حضور منوچهر مهرام رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین روسای بیمارستان های استان و مدیران و مسوولان شبکه بهداشت و سلامت استان در سالن جلسات باغستان های استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: تعامل و همکاری مابین دانشگاه و انتقال خون در طول سنوات گذشته وجود داشته است و این امر موجب شده استان قزوین در زمره استان هایی قرار گیرد که توانسته در آیتم های مختلف موفق عمل کند که حاصل تعامل این دو بخش است.

وی گفت: از سال 1393 تا سال 97، خون دهی در استان، اکثرا روند صعودی داشته و سال گذشته بیش از 53 هزار نفر مراجعه کننده به انتقال خون داشته ایم و باید این موضوع فرهنگ سازی شود که ظرفیت های بالایی در این خصوص استان وجود دارد.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین اظهار کرد: سال گذشته، بالغ بر 40 هزار خون گیری در استان داشتیم که از این میزان بیش از 64 درصد اهدا کنندگان مستمر هستند و فاصله اهدا خون این اهداکنندگان به کمتر از دوازده ماه می رسد.

اکبری عنوان کرد: با توجه به آمار کشوری، کمتر از ده درصد از اهداکنندگان بانوان هستند و این میزان در استان هفت درصد است که از شاخص کشوری بالاتر است و باتوجه به اینکه سالم ترین خون متعلق به بانوان است امیدواریم این آمار افزایش یابد.

وی افزود: تعداد زیادی از فراورده های خونی استان که مورد نیاز استان در آن برهه زمانی نیست به سایر استانهای کشور صادر می شود.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین اضافه کرد: آمار میزان اهدا خون در استان به ازای هر هزار نفر 22 در هزار است که به بالای میانگین کشوری رسیده است و سامانه سیار خون گیری در استان، در تابستان سالجاری راه اندازی خواهد شد.

اکبری ادامه داد: ایران در شاخص سلامت خون در منطقه، یکه تاز بوده و با اروپا و آمریکا در رقابت است و در بسیاری از آیتم ها از شاخص جهانی پیشی گرفته است.

این مسئول تصریح کرد: باتوجه به اینکه افزایش ارقام ملزومات ابزار خون گیری وجود دارد، باعث شده فشار مالی مضاعفی به سازمان وارد شود و در نهایت اگر بخواهیم شاهد کیفی خدمات باشیم نیازمند هستیم علوم پزشکی در بحث تعرفه انتقال همکاری داشته باشد.

اکبری گفت: در حال حاضر در بحث پرداختی از سمت بیمارستانهای استان، بیمارستان های تاکستان 99 درصد مطالبات را پرداخت کرده و متاسفانه کل پرداختی ها از بیمارستانهای کل استان زیر 50 درصد است. در این میان تأمین اجتماعی استان با بیش از 70 درصد پرداخت‌ها سهم بالاتری از پرداخت تعرفه‌ها داشته و انتظار می‌رود دانشگاه علوم پزشکی هم روند پرداخت‌های خود را تسریع بخشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز