خبرگزاری کار ایران

ناصر چرخساز:

احتمال نجات در جریان شدید رودخانه کرج، اندک است

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۶۴۰

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز، گفت: رودخانه کرج عمق زیادی ندارد اما خروشان است و اگر کسی به داخل رودخانه بیفتد احتمال زنده ماندن و نجاتش بسیار کم خواهد بود.

به گزارش ایلنا، ناصر چرخساز با اشاره به شدت جریان رودخانه کرج گفت: قدرت و شدت آب خروشان رودخانه کرج از ابتدای سال جاری بسیار زیاد بوده است به حدی که با وجود هشدارهای مکرر و مداوم برای پیشگیری از حوادث غرق‌شدگی به مردم، ۱۲ نفر از ابتدای سال جاری تاکنون در رودخانه کرج غرق شدند.

وی افزود: رودخانه کرج عمق زیادی ندارد اما خروشان است یعنی اگر کسی به داخل رودخانه بیفتد احتمال زنده ماندن و نجاتش بسیار کم خواهد بود، در واقع حضور تیم‌های نجات غریق، غواصی و واکنش سریع بی فایده است و حتی شاید جسد افراد هم پیدا نشود.

چرخساز تصریح کرد: ۴ تیم امداد و نجات در نزدیکی رودخانه کرج مستقر شده و علاوه بر آن تیم‌های واکنش سریع هم در حالت آماده‌باش هستند که در صورت وقوع حادثه در کنار نیروهای مردمی و آتش‌نشانی بلافاصله برای امدادرسانی اعزام شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز اظهار داشت: بیشتر افرادی که دچار غرق‌شدگی می‌شوند اغلب بومی نیستند و بدون رعایت نکات ایمنی به حاشیه رودخانه‌ها نزدیک می‌شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز