خبرگزاری کار ایران

وظیفه مطرح کرد:

کاهش‌نسبی ریزگردها در کشور/ سمنان و اصفهان همچنان کانون گرد و غبار/ تابستان نرمالی در پیش داریم

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۴۹۰

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: فراوانی نسبی گرد و غبار نسبت به سال گذشته در کشور کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا، احد وظیفه در نشست روسای مراکز پیش بینی استان‌های غربی و جنوب غربی کشور در اراک گفت: خوشبختانه پدیده گرد و غبار  به علت بارش های مناسب امسال فراوانی کمی نسبت به سنوات گذشته داشته است چرا که تالاب های جنوب غرب امسال پرآب بودند و زمانی که تالاب ها خشک می شوند منبع گرد و غبار هستند.

وی ادامه داد: مناطق مرکزی ایران مانند جنوب سمنان و شمال اصفهان به علت خشکی سا‌‌ل‌های متوالی همچنان کانون گرد و غبار هستند.

 مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: در منطقه شرق کشور نیز فراوانی گرد و غبار کمتر شده ولی کماکان جزو مناطقی است که همچنان گردوغبار در آنجا وجود دارد.

وظیفه به برنامه‌های آتی این سازمان اشاره کرد و گفت: امسال برنامه‌ریزی شده تا زیرساخت‌های تولید محصولات و کیفیت محصولات گرافیکی را برای اعلام دقیق تر وضعیت هوا افزایش دهیم و منابع داده ای و ایستگاه ها را نیز گسترش دهیم.

وی در ادامه افزود: غرب و جنوب کشور از مناطق مهم کشور از لحاظ هواشناسی محسوب می شوند زیرا که غالب سامانه های ورودی به کشور به خصوص در فصل سرد سال از این مناطق است.

 مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: امسال تابستان نرمالی از لحاظ هوا پیش رو داریم و این روند تا بارش ها در تابستان به صورت رگباری و محلی و موقت در بعد از ظهر و شب اتفاق می‌افتد.

بهاروند، مدیرکل هواشناسی استان مرکزی نیز هدف از این نشست را ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در صدور اطلاعیه و اخطار های هواشناسی در منطقه جنوب غرب کشور و غرب کشور عنوان کرد و گفت: این نشست اولین نشست روسای ۸ استان کشور است و بنا داریم که این نشست به صورت دوره‌ای و حداقل سالی دوبار در دیگر استان‌ها نیز برگزار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز