خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری صورت گرفت؛

عدم پاسخگویی رئیس‌سازمان"صمت" استان به دلایل تعدیل کارگران واحدهای تولیدی قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۴۲۱

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین از پاسخ روشن و شفاف به سئوال خبرنگار ایلنا درباره دلایل تعدیل کارگران در واحدهای تولیدی و صنعتی قزوین طفره رفت و پاسخ دقیقی در این زمینه ارائه نکرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سعید نبیل ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان با بیان اینکه در شرایط سخت اقتصادی به سر می‌بریم، اظهار کرد: بخشی از واحدهای تولیدی و صنعتی استان قزوین با مشکل روبرو شده‌اند، بخشی از واحدها تعطیل و یا غیرفعال شده‌اند و چاره‌ای جز این نداریم که به آنها امدادرسانی کرده و برای راه‌اندازی مجدد واحدها تلاش کرده و گام برداریم.

وی افزود: پیگیری مشکلات برخی از واحدها به نتیجه نرسیده و همچنان پیگیری‌ها ادامه دارد و پیگیری تعدادی از واحدها هم در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین  در پاسخ به این سئوال خبرنگار ایلنا که واحد تولیدی ابر صنعتی قزوین بعد از 10 سال هنوز معوقات کارگران خود را پرداخت نکرده و این واحد دیگر وجود خارجی ندارد و کارگران متخصص ابر صنعتی الان ضایعاتچی شده‌اند، توضیح داد: در زمینه این واحد دادگستری کل استان قزوین ورود کرده و رسیدگی به این پرونده در دستورکار دستگاه قضایی قرار گرفته و نتایج این موضوع هم باید از سیستم قضایی پیگیری شود.

نبیل افزود: بخشی از واحدها که به تملک بانک‌ها درآمده‌اند، با توقف جدی مواجه شده‌اند گرچه مشکلات تمام واحدها یک به یک در حال بررسی و پیگیری است.

نبیل اضافه کرد: از جمله مشکلات واحدها می‌توان به فرسودگی ماشین‌آلات، مشکلات و اختلافات بین سرمایه‌گذاران، مشکلات بازار و برخی محدودیت‌ها اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: هیچ چاره‌ای برای برخی واحدها نداریم جز اینکه با شخص استاندار قزوین برای رفع مشکلات نشست برگزار کنیم.

این مسئول تصریح کرد: محصول کشمش شهرستان تاکستان استان قزوین در سطح ملی و استانی مطرح است که مانور زیادی روی این محصول داده می‌شود و باید حمایت لازم در این زمینه صورت گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین افزود: برای رفع مشکلات واحدهای استان قزوین از ظرفیت نمایندگان مجلس و استاندار قزوین و سایر مسئولان استان استفاده می‌کنیم و از تمام ظرفیت‌ها بهره می‌گیریم تا واحدها را به چرخه و شرایط تولید برگردانیم.

نبیل در پاسخ به این پرسش‌ خبرنگار ایلنا که چه تعداد کارگر طی امسال از واحدهای صنعتی یا تولیدی استان تعدیل شدند و واحدها چه مشکلی داشتند که منجر به تعدیل نیروهای کارگری شده‌، از ارائه پاسخ کافی و کامل خودداری کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز