خبرگزاری کار ایران

ایلنا خبر می‌دهد؛

برگزاری جشنواره گل ‌محمدی با هدف رونق صنعت گردشگری در اسکو/ جذب سرمایه‌گذاران اقتصادی ؛اولویت نخست جشنواره

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۳۹۰

نهمین دوره جشنواره گل محمدی شهرستان اسکو در آذربایجان شرقی از پنجشنبه- ۱۳ تیرماه- در روستای هدف گردشگری عنصرود برگزار می‌شود.

بابک رضی‌منش در گفت‌وگو با ایلنا درباره برگزاری جشنواره گل محمدی اظهار داشت: این جشنواره با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری منطقه به گردشگران داخلی و خارجی، توسعه سطح زیر کشت باغات گل و گیاهان دارویی، ایجاد ظرفیت‌های جدید جهت توسعه سرمایه گذاری در دو بخش کشاورزی و گردشگری و نهایتاً اشتغالزایی در سطح شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: جشنواره گل محمدی کمک خواهد کرد تا ظرفیت‌های کمی و کیفی منطقه در دو حوزه کشاورزی و گردشگری ارتقا یابد و زمینه برای ایجاد ارزش افزوده در بخش کشاورزی و استقرار صنایع تبدیلی در این حوزه فراهم شود.

فرماندار شهرستان اسکو در ادامه با اشاره به تفاوت جشنواره امسال با دوره‌های گذشته ابراز کرد: هدف ما برگزاری باشکوه‌تر این جشنواره در سال جاری است چرا که مقدمات ثبت ملی این جشنواره فراهم شده و در حال برنامه‌ریزی برای ثبت ملی این جشنواره هستیم.

برگزاری جشنواره گل ‌محمدی با هدف رونق صنعت گردشگری در اسکو/ جذب سرمایه‌گذاران  اقتصادی ؛اولویت نخست جشنواره

رضی‌منش دیگر اهداف برگزاری جشنواره را برشمرد و خاطرنشان کرد: آشنایی هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران با مزیت‌های اقتصادی منطقه، تشویق کشاورزان به توسعه سطح زیر کشت گل محمدی به دلیل نیاز آبی کمتر و امکان کشت در شیب‌های تند، دستیابی به تکنولوژی فرآوری مشتقات عصاره گل محمدی و گیاهان دارویی و استقرار تکنولوژی جایگزین برای گلاب گیری سنتی از دیگر اهداف مهم جشنواره گل محمدی است.

وی در پایان این جشنواره را جشنواره‌ای شهرستانی دانست و گفت: با توجه به این که این جشنواره دو محور اصلی اقتصاد شهرستان یعنی گردشگری و کشاورزی را در بر می‌گیرد، تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان از جمله بخشداری‌ها، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و سایر دستگاه‌های مرتبط در برگزاری هرچه باشکوه‌تر آن مشارکت خواهند داشت.

  نهمین دوره جشنواره شهرستانی گل محمدی ۱۳ تیرماه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ در روستای گردشگری عنصرود برگزار می‌شود و علاوه بر  تجلیل از کشاورزان و تولیدکنندگان این عرصه، نمایشگاه عرضه محصولات کشاورزی، هنری و صنایع دستی نیز در آن برگزار خواهد شد.
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز