خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان رضوی:

اقتصاد کشور یک بار برای همیشه باید جراحی شود/ پرداخت یارانه نقدی به بخش تولید

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۳۴۸

استاندار خراسان رضوی گفت: اقتصاد کشور باید با تصمیم قاطع مجلس شورای اسلامی درباره پرداخت یارانه نقدی، یک بار برای همیشه جراحی شود.

به گزار خبرنگار ایلنا از مشهد، علی‌رضا رزم‌حسینی در نشست مشترک با اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی که در محل دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: سالانه 2600 میلیارد تومان یارانه نقدی در استان خراسان رضوی پرداخت می شود که هیچ تاثیری در زندگی مردم ندارد و معتقدیم این مبلغ باید به بخش تولید تزریق شود. 

وی افزود: آمریکایی ها اگر بدانند که ما بدون اتکا به منابع نفتی می توانیم اقتصاد کشور را اداره کنیم، مطمئن باشید که ترامپ و امثال او در برابر ملت ایران زانو خواهند زد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه کشور را باید با شرکت های توسعه گرا ساخت نه با دولت دیوان سالار تصریح کرد: خراسان رضوی 90 هزار میلیارد تومان سپرده بانکی دارد درحالی که مجموع بودجه دستگاه های اجرایی در این استان حدود 600 میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: با اجرای الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در خراسان رضوی و واگذاری مسئولیت توسعه متوازن منطقه ای به معین های اقتصاد مقاومتی، یک نهاد مردمی شکل گرفته است که در آینده جایگزین دولت دیوان سالار خواهد شد. 

رزم حسینی گفت: تمامی دولت های پس از انقلاب اسلامی برای کاهش بروکراسی های اداری وعده داده اند اما تا به امروز هیچ دولتی موفق به انجام این مهم نشده است؛ اگرچه باید اذعان کرد که حذف بروکراسی های فرسوده امکان پذیر نیست اما معتقدیم می توان دولت دیوان سالار را بی خاصیت کرد.

وی با بیان اینکه افغانستان به انرژی هایی مانند برق نیاز دارد و می توان از این ظرفیت برای توسعه صادرات غیرنفتی کشور استفاده کرد، گفت: در صورت واگذاری اختیارات لازم به استان می توان زیرساخت های تولید و صادرات برق به کشورهای همسایه را در خراسان رضوی فراهم کرد. 

استاندار خراسان رضوی با اشاره به برنامه ریزی های انجام گرفته برای اجرای طرح انتقال آب از چابهار به شرق کشور گفت: از مجموع 750 میلیون متر مکعب ظرفیت این طرح، 250 میلیون متر مکعب سهم خراسان رضوی است و نیاز آبی استان را در چشم انداز بلند مدت تامین خواهد کرد. 

وی با بیان اینکه مطالعات پیوست اقتصادی طرح انتقال آب چابهار به شرق کشور درحال انجام است، اظهار کرد: طبق بررسی های اولیه، با کاشت زعفران در وسعت بالا از محل آب انتقالی، درآمد خوبی حاصل می شود که هزینه تمام شده آب شرب و کشاورزی را رایگان خواهد کرد. 

رزم حسینی خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح انتقال آب از چابهار به خراسان رضوی حتی یک ریال از منابع دولتی استفاده نخواهد شد و شرکت سرمایه گذار پروژه همانند بسیاری از شرکت های دولتی و خصوصی از صندوق توسعه ملی تسهیلات دریافت می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز