خبرگزاری کار ایران

ظهر امروز صورت گرفت؛

راه‌اندازی 3 کانون سلامت محله در آبیک

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۹۰۲

سه کانون سلامت محله با حضور مسئولان شهرستان آبیک راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، در مراسمی و با حضور نوروزعلی عزیزخانی معاونت امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین، شهرام احمدپور فرماندار شهرستان آبیک، محسن چیت‌سازان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک و دیگر مسئولان این شهرستان سه کانون سلامت محله در شهر آبیک راه‌اندازی شد.

سه کانون سلامت محله در شهرک بعثت، خیابان مطهری و مسجد شهدای کربلای شهر آبیک راه‌اندازی شد.

محسن چیت‌سازان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک در مراسم افتتاح این سه کانون سلامت محله اظهار کرد: کانون‌های سلامت محله با هدف ارتقای سطح سلامت افراد جامعه راه‌اندازی می‌شود که افرد یک محله دور هم جمع شده و به بیان و بررسی مشکلات محله خود که مرتبط با حوزه سلامت است، می‌پردازند.

وی افزود: افراد یک محله ماهانه یک مجمع تشکیل داده و با برگزاری جلسه، نسبت به بیان و حل مشکلات محلات خود اقدام می‌کنند، اگر نتوانند مشکلات محله خود را حل کنند موضوعات به مجمع سلامت شهرستان آبیک انتقال می‌دهند.

این مسئول ادامه داد: در صورتی که مشکلات محلات در مجمع سلامت شهرستان آبیک رفع نشود به شورای سلامت این شهرستان ارجاع داده شده و در این شورا موضوع بررسی و حل می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک اضافه کرد: هر کانون سلامت محله یک دبیر و جانشین دبیر دارد که طی برگزاری انتخاباتی توسط مردم محله انتخاب شده‌اند که با راه‌اندازی این کانون عضوگیری از مردم صورت می‌گیرد و عضو شدن در کانون بر هر فردی بلامانع است.

چیت‌سازان خاطرنشان کرد: ابلاغ‌های دبیر و جانشین دبیر کانون محله سلامت توسط  شبکه بهداشت و درمان و شهرداری امضا و صادر شده است.

وی اذعان کرد: مراقبان سلامت پایگاه‌های بهداشتی شهر آبیک هم  داوطلبان و سفیران سلامت را به کانون‌های محله سلامت معرفی شده‌اند تا در کنار افراد محلات به بررسی مشکلات آنها بپردازند و با همفکری بتوانند گام موثری در رفع مشکلات بردارند.

این مسئول افزود: با راه‌اندازی کانون‌های سلامت در محلات مردم با نگاه و دید خود مشکلات، مطالبات و نیازهای محلات خود را پیدا کرده و به سطوح بالاتر شهرستان انتقال داده و در جلسات برای حل مشکلات و تصمیم‌گیری در زمینه نیازها و مطالبات تدابیر لازم اندیشیده می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز