خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر اصفهان:

اصفهان 2020 دروازه تغییر مسیر توسعه اصفهان به گردشگری و صنایع دستی است

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۸۰۳

رئیس کمیسیون اقتصادی، گردشگری و حقوقی شورای شهر اصفهان گفت: اصفهان باید 4 هزار میلیارد تومان در حوزه گردشگری درآمد داشته باشد که با این اعداد و ارقام فاصله زیادی داریم.

به گزارش ایلنا از اصفهان، نصیر ملت اظهار کرد: برگزاری اجلاس کمیسیون‌های گردشگری کلانشهرها و مراکز استان‌ها اتفاق خوبی بود که با استقبال ویژه همه شهرها برگزار شد و حضور رئیس سازمان صنایع دستی آسیا و اقیانوسیه و مدیران کشوری و مدیران استانی نشان داد که تا چه اندازه موضوع گردشگری و صنایع دستی برای کشور اهمیت دارد.

 وی افزود: مسیر توسعه کشور باید به سمت ظرفیت‌های موجود در کشور تغییر کند که احیای گونه‌های مختلف گردشگری یکی از این ظرفیت‌ها است. استفاده از ظرفیت گردشگری تحولات جدی در کشور ایجاد می‌کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، گردشگری و حقوقی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: اصفهان 2020 نتیجه زحمات 10 ماهه کارشناسان شهر اصفهان در حوزه گردشگری و صنایع دستی است، متاسفانه به دلیل توسعه ناپایدار مهاجرت بی رویه به اصفهان رشد و این مهاجرت پیامدهای منفی داشت، سپس مدیریت شهری مجبور به شهر فروشی شد تا بتواند شهر را اداره کند و قاعدتاً امروز بهترین و در دسترس ترین انتخاب استفاده از ظرفیت بی نظیر گردشگری و صنایع دستی و هنرمندان صنایع دستی است.

 ملت تصریح کرد: آنچه امروز اصفهان از آمار گردشگری و صنایع دستی دارد، اصلاً با آنچه ظرفیت دارد برابری نمی‌کند. این شهر باید 4 هزار میلیارد تومان در حوزه گردشگری درآمد داشته باشد که با این اعداد و ارقام فاصله  زیادی داریم. بسیاری از مردم علاقه دارند به فعالیت در قالب طرحی، فرآیندها تجمیع شود و بر این اساس اصفهان 2020 دروازه ورود شهر اصفهان برای انتقال از مسیر صنعت به مسیر صنایع دستی، هنر و میراث فرهنگی است.

 رئیس کمیسیون اقتصادی، گردشگری و حقوقی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: اصفهان 2020 نه تنها اصفهان که کل ایران را مدنظر قرار خواهد داد و اصفهان 2020 کلید واژه تضمین اصفهان و برای جبران بی توجهی به گذشته در دستور کار قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز