خبرگزاری کار ایران

دهقان پور خبر داد:

متلاش شدن باند جاعلان کارت بانکی در نیشابور

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۶۱۴

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت: باند جاعلان کارت بانکی و عاملان کلاهبرداری میلیونی در پوشش فروشنده در این شهرستان متلاشی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، سرهنگ حسین دهقان پور  در این خصوص افزود: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز ۲۸۰ میلیون ریال از حساب وی از طریق کارت بانکی، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی بیان کرد: کارآگاهان پلیس فتا حین رسیدگی به این پرونده متوجه شکایت سه نفر دیگر از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری با این شیوه و در مجموع برداشت غیر مجاز ۷۲۰ میلیون ریال از حساب آنان طی ۲۴ ساعت گذشته شدند.

سرهنگ دهقان پور تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با ردزنی های اطلاعاتی یک متهم را در این ارتباط شناسایی و با هماهنگی قضایی وی را دستگیر کردند.

وی با اشاره به دستگیری این متهم که مالک یک مغازه بود گفت: مشخص شد ۲ نفر دیگر که آشنا به سیستم کامپیوتر بودند مغازه ای را به مدت یک ماه اجاره کرده و در زمان مراجعه خریداران، کارت بانکی آنان و رمز دوم کارت را اخذ و به دور از دید مشتریان کارت را بر روی اسکیمر کشیده و اطلاعات مشتریان را کپی می کردند.

وی با اشاره به تلاش پلیس برای دستگیری ۲ متهم دیگر این پرونده افزود: دقت و هوشیاری شهروندان مهم ترین روش برای مهار و خنثی کردن طرح های کلاهبرداری است و از شهروندان انتظار داریم هنگام خرید، خودشان عملیات بانکی را انجام دهند و رمز کارت بانکی خود را در اختیار فروشندگان قرار ندهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز