خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر نیرو در قزوین صورت گرفت؛

بهره برداری از پست برق ۴۰۰/۶۳ کیلو ولت دشتابی/ احداث ۶۴ طرح در حوزه نیروگاه‌های تجدید پذیر در استان

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۱۷۶

پست برق ۴۰۰/۶۳ کیلو ولت دشتابی از توابع شهرستان بویین زهرا استان قزوین به بهره برداری رسید.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، پست برق ۴۰۰/۶۳ کیلو ولت دشتابی از توابع شهرستان بوئین زهرا قزوین، صبح امروز با حضور وزیر نیرو و جمعی از مسئولان استانی مورد بهره برداری قرار گرفت که برای بهره برداری از این طرح ۹۱۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

این پست در زمینی به مساحت ۱۴۶ هزار متر مربع، ۷۵۶ متر زیربنا در ۲۵ کیلومتری جاده قزوین- بوئین زهرا قرار گرفته است.

خطوط ارتباطی احداث شده برای این پست شامل خط ۲ مداره ۴۰۰ کیلوولت نیروگاه شهید رجایی به دشتابی به طول تقریبی ۲۵ کیلومتر با ۷۲ دستگاه برج مشبک فلزی و خط ۴ مداره ۶۳ کیلوولت البرز- لیا در پست دشتابی به طول تقریبی هشت کیلومتر با ۲ دستگاه برج مشبک فلزی و ۴۳ دستگاه برج تلسکوبی فلزی است.

رضا اردکانیان وزیر نیرو در مراسم بهره برداری از این طرح بیان کرد: کشور ما می‌تواند به عنوان هاب انرژی در منطقه عمل کند و این به دلیل وجود ظرفیت ها و پتانسیل های بزرگ انرژی در کشور است.

وی گفت: افزایش مبادلات انرژی با کشورهای همسایه سبب شده تا جمهوری اسلامی پتانسیل هاب انرژی در منطقه را داشته باشد.

 اردکانیان افزود: وزارت نیرو در استان قزوین تاکنون ۶۴ طرح در حوزه آب، انرژی، برق و نیروگاه‌های تجدید پذیر احداث کرده و برای بهره برداری آن یک هزار میلیارد ریال هزینه خواهد کرد.

گفتنی‌است بهره‌برداری از طرح فاضلاب محمود آباد نمونه و شرکت در نشست مدیران صنعت آب و برق قزوین و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین از دیگر برنامه‌های سفر یکروزه وزیر نیرو به استان قزوین است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز