خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین :

45 واحد صنعتی استان از طریق بانوان مدیریت می شود/ فعالیت 350 بانوی قزوینی در حوزه اقتصادی استان

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۷۸۹

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین عنوان کرد: در حال حاضر 45 واحدصنعتی استان توسط بانوان اداره می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، نشست بانوان بازرگان و کارآفرین استان با حضور سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی، صدیقه ربیعی مدیرکل امور بانوان استانداری، مریم بیدخام مدیر کل امور اجتماعی استانداری، ورونیک پتی سفیر بلژیک در ایران و جمعی از بانوان موفق استان در امور مختلف اقتصادی و اجتماعی در سالن جلسات دفتر استانداری قزوین برگزار شد.

در این جلسه صدیقه ربیعی بیان کرد: زنان ایرانی، زنانی پرتوان و وارسته هستند که توانسته اند توانمندی های خود را در پناه حجاب اسلامی  ارائه کرده اند.

وی گفت: در حال حاضر جمعیت استان، یک میلیون و 200 هزار نفر است که 623 هزار نفر آن را بانوان تشکیل می دهند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین اظهار کرد: در حال حاضر در استان قزوین 395 بانوی مدیر در سطوح مختلف مدیریت می کنند که از این بین 49 بانو عضو شورای اسلامی شهر و روستا می باشند و از این تعداد 14 بانو عضو شورای اسلامی شهرها و 35 بانو عضو شورای اسلامی روستاها هستند.

ربیعی عنوان کرد: 50 بانوی نخبه و مخترع در استان حضور دارند که در کنکور و المپیادهای مختلف جزو مفاخر و برترین های کشور و استان می باشند.

وی افزود: 35 هزار و 654 دختر دانشجو در استان مشغول به تحصیل بوده و 350 بانوی فعال اقتصادی استان در سطح ملی افتخاراتی را برای استان کسب کرده اند.

ربیعی گفت: همچنین در حال حاضر 45 واحدصنعتی استان توسط بانوان اداره می شود.

در پایان سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قزوین دارایی های زیادی دارد اما آنچه مهم است وجود بانوان قزوینی است که در عرصه های مختلف نقش آفرینی کرده اند.

زرآبادی یادآورشد: حضور موفق بانوان در عرصه ها هنری، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و حتی اقتصادی بیانگر ظرفیت بالای زنان است که باید از آن بیشتر استفاده کنیم.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی حضور سفیر بلژیک در استان را مغتنم شمرد و تصریح کرد: امیدواریم در فرصت دیگری میزبان جمع بیشتری از مقامات و تجار کشور بلژیک باشیم تا از ظرفیت های استان در بخش های صنعتی، کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی بازدید شود تا بتوانیم ضمن معرفی قابلیت ها برای توسعه روابط اقدام کنیم.

وی گفت: زنان در گذشته، فرصت نقش آفرینی نداشتند اما امروز این جمعیت باارزشترین دارایی های قزوین هستند و می توان از نظرات و تجربیات این دارایی ها استفاده کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز