خبرگزاری کار ایران

رئیس فدراسیون فوتبال:

محلات و آموزش و پرورش کارخانه بازیکن‌سازی هستند/ فوتبال عاریتی نیست

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۳۶۱

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به اقدامات مطلوب صورت گرفته برای توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز فوتبال گفت: از فوتبال آموزش و پرورش و محلات که کارخانه بازیکن‌سازی هستند، نباید غافل شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مهدی تاج روز چهارشنبه در مجمع سالانه هیات فوتبال استان قزوین که در اداره کل ورزش و جوانان قزوین برگزار شد، افزود: مردم ایران پارسال در رقابت های جام جهانی چندین بار به واسطه فوتبال به خیابان آمدند و شور و نشاط بسیار زیادی از خود به نمایش گذاشتند.

وی گفت: با اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری در جام جهانی باختیم ولی مردم به خیابان ها ریختند و پذیرفتند که در جام جهانی هرچه در توان داشتیم عمل کردیم.

رییس فدراسیون فوتبال افزود: مقام معظم رهبری بارها مسئولان فوتبال کشور را مورد تفقد قرار داده اند چون وقتی حال فوتبال خوب باشد حال ورزش کشور خوب خواهد بود.

تاج افزود: هم اینک وضعیت فوتسال کشور خوب بوده و در رتبه سوم دنیا قرار دارد و در فوتبال ساحلی نیز در رتبه دوم جهان قرار داریم.

این مسئول گفت: به مدیر کل ورزش و جوانان استان قزوین توصیه می کنیم که برای توسعه و تقویت رشته فوتبال ساحلی اقدام کند چون رشته کم خرج و پرسود است و هرچقدر زیرساخت برای آن فراهم آید به پرورش بازیکن منجر خواهد شد.

وی با اشاره به چالش های برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال در کشور اضافه کرد: در فینال مسابقات پرسپولیس و داماش در لیگ حذفی تماشاچیان بسیاری پشت درهای ورزشگاه ۲۰ هزار نفری فولاد خوزستان ماندند و بازی با تاخیر ۲ ساعته آغاز شد.

تاج گفت: برای رفع این چالش ها چاره ای نداریم که الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا از قبیل فروش اینترنتی بلیت، نصب دوربین های مدار بسته و … را در ورزشگاه ها اجرا کنیم، در غیر این صورت بازی های لیگ برتر در کشور برگزار نخواهد شد یا با محدودیت هایی همراه خواهد بود.

رییس فدراسیون فوتبال افزود: امسال ورزشگاه ها توسط مجموعه همیاران هوادار اداره می شوند و هر باشگاهی مجموعه ای از هوادران را فراهم کرده و در مواقع نیاز از نیروی انتظامی نیز درخواست کمک خواهد کرد.

تاج با اشاره به توسعه زیرساخت ها و امکانات ورزشی در سطح کشور، گفت: با وجود کمبودهای اعتباری اقدامات خوبی برای توسعه زیرساخت های مورد نیاز فوتبال کشور صورت گرفته است اما نباید از فوتبال محلات و آموزش و پرورش که کارخانه بازیکن سازی هستند غافل شد.

رییس فدراسیون فوتبال گفت: نباید فراموش کنیم که بازیکنان خوب فوتبال متعلق به مدارس آموزش و پرورش بوده اند و باید در بخش فوتبال محلات نیز در سراسر کشور سرمایه گذاری داشته باشیم.

وی با اشاره به وضعیت فوتبال استان گفت: در قزوین کارهای پایه ای خوبی برای فوتبال انجام شده است اما مردم به خاطر شور و هیجان و عقب نماندن از گردونه مسابقات کشوری انتظار دارند که تیمی در لیگ های برتر داشته باشند و خوشبختانه قزوین در لیگ دسته دوم کشور تیم کاسپین را دارد.

تاج با بیان اینکه فوتبال عاریتی نیست که بتوان آن را از یک شهر به شهر دیگر انتقال داد، افزود: زمانی تیم لیگ برتری پیکان به قزوین منتقل شد اما هیچ تاثیری نداشت در حالیکه می توان با حمایت از کاسپین توسط مسئولان استان زمینه ارتقای آن را به لیگ برتر فراهم کرد.

وی گفت: اگر این تیم با حمایت استاندار و مسئولان از لیگ دسته دوم به لیگ برتر صعود نماید علاقه مندی و تعلق مردم قزوین به آن حفظ می شود در حالیکه خرید یک تیم و انتقال آن به استان، تعلق خاطر لازم را میان مردم به وجود نخواهد آورد.

این مسئول ادامه داد: با توجه به نزدیکی قزوین به تهران فدراسیون آماده است تا بسیاری از بازی‌ها را در قزوین برگزار کند و البته باید بررسی های لازم در این زمینه توسط کمیته های تخصصی و عمومی انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز