خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بانک ملی کشور :

پرداخت وام سیل زدگان، وام ازدواج جوانان را به تعویق انداخت

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۳۳۹

مدیرعامل بانک ملی کشور با تاکید بر پرداخت پرونده های مسکن و خسارات سیل زدگان، گفت: بخشی از دلایل تعویق در پرداخت وام ازدواج، حجم زیاد پرداخت تسهیلات مناطق سیل زده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا حسین زاده امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان البرز، گفت: آماری که از استان البرز ارایه می شود حاکی از رونق تولید و اشتغال در این استان است.

وی افزود: این استان به لحاظ وسعت، مساحت کمی دارد اما تاثیر گذاری در تولید و انتقال محصولات قابل توجه است. 

حسین زاده با عنوان اینکه از آمار استانهای دیگر اطلاع داریم، اظهار داشت: مقایسه البرز با سایر استانها بیانگر رشد تولید و اشتغالی است که استان را در تولیداتی چون کشاورزی، خوراک، صنعتی، دارو و قطعه سازی جزو رتبه های برتر کشور رسانده است.

مدیرعامل بانک ملی کشور با اشاره به دلایل موفقیت و ارتقاء تولیدات البرز، تصریح کرد: انسجام و هماهنگی بین مدیران استانی و دستگاهها، بانکها و فرمانداران در سطح بالاست و دومین دلیل موفقیت البرز، وجود بخش خصوصی قوی و کارآفرینان موفق است که کاربلد هستند لذا خروجی کشور در سطح برتر قرار گرفته و در این راستا هر کمکی لازم باشد در خدمت تولید کننده خواهیم بود.

مدیرعامل بانک ملی با اشاره به همکاری و هماهنگی خوب بین شبکه ای، گفت: برای بخشودگی جرائم دستوراتی از مرکز ابلاغ شده که در صورت استمهال پرداخت، جرائم به پایان دوره منتقل می شود لذا بانکها بر روی دریافت جرائم اصرار ندارند مگر اینکه پرداخت به تعویق بیافتد.

حسین زاده با اشاره به سیاست بانکها، گفت: هیچ بانکی تمایل به تملیک بانک ندارد لذا برای هیچ واحدی که فعال باشد این امر محقق نخواهد شد و تنها واحدهای رها شده و برای برگرداندن به چرخه تولید، تملیک بانکی صورت می گیرد.

این مقام مسئول با عنوان اینکه با وزارت صنایع توافق صورت گرفته که شرایط راحت‌تری فراهم شود، اضافه کرد: بعد از پیگیری استاندار البرز، واحدهای تحت تملک بانکها با شرایط آسان به چرخه تولید باز خواهند گشت. 

مدیرعامل بانک ملی کشور، گفت: سرمایه در گردش یکی از اولویت های شبکه های بانکی است و این سیاست برای ادامه فعالیت لازم الاجرا ست.

وی به فروش واحدهای تولیدی اشاره کرد و اظهار داشت: واحدی که فروش قابل توجهی داشته باشد برای سرمایه در گردش دارای اولویت است بنابراین متناسب با بانک مرکزی برای پرداخت سرمایه در گردش به آخرین صورت مالی، استناد می شود. 

این مقام مسئول گفت: با توجه به افزایش نرخ ارز، تقاضا از بانکها سه برابر شده و این درحالی ست که منابع بدون هیچ افزایش اعتبار، طبق روال قبل باقی مانده است لذا یکی از دلایل کاهش و یا تعویق پرداخت، نداشتن بودجه و اعتبار لازم است.

حسین زاده به مشکلات پیش آمده از سیل اخیر اشاره کرد و گفت: بر بانکها تکلیف شده که برای پل، مسکن، زمین های کشاورزی و نیازهای زندگی مبالغ هنگفتی به وزارت جهاد کشاورزی پرداخت شود و این پرداخت ها در کنار تکالیف گذشته از سرعت کار می کاهد.

وی در ادامه به تسهیلات بانکی سیل زدگان نیز اشاره کرد و گفت: تکالیف بر عهده بانکها گذاشته شده و پرداخت با کمترین زمان انجام می شود و طبق آخرین آمار و با توجه به اطلاع از نیاز مردم ساعات کاری بانکها افزایش یافته و تاکید داریم که درصد قابل توجهی از پرونده های مسکن بعد از تکمیل، بدون وقفه پرداخت می شود.

وی با تاکید بر اینکه استان باید در تولید و اشتغال پویا و فعال باشد، اظهار داشت: اگر واحد تولیدی زودتر به بهره برداری برسد، بسیاری از مشکلات حل و فصل می شود و در این راستا همجوار بودن دو شهر کرج و تهران، اکثر دفاتر شرکت های تولیدی را در تهران مستقر کرده لذا تسهیلات بیشتری از بانکهای پایتخت دریافت می کنند و با توجه به این مورد، پرداختی در استان ندارند.

حسین زاده در ادامه این جلسه در جمع خبرنگاران نیز حاضر شد و گفت: گزارش فعالیت البرز بین استان های دیگر با موفقیت عمل کرده و جا دارد از استاندار و سایر مدیران قدردانی کرد چراکه توانسته اند در بسیاری از شاخص های رتبه نخست را کسب کنند و برای حفظ آن، وظیفه رشد و توسعه در همه زمینه ها از طرف مدیران کشوری نیز دنبال می شود.

وی اظهار داشت: حمایت از واحدهای تولید و تامین سرمایه در گردش جزو اولویت های مرکز است. همچنین اگر واحد تولیدی مشکل مالی دارند مقرر شد مجدد به چرخه تولید برگردانده شود و در شرایط فعلی کشور این همت با تاکید بسیار دنبال خواهد شد.

مدیرعامل بانک ملی کشور در ارتباط با وام ازدواج، گفت: سال گذشته بالغ بر یک میلیون نفر از شبکه بانکی وام ازدواج دریافت کردند و امسال نیز این رویه دنبال می شود و اگر وقفه‌ای نیز ایجاد شود به دلیل اولویت وام های سیل زدگان خواهد بود اما امر خیر ازدواج جوانان نیز مدیران بانکی را به این امر متعهد می کند.

وی با اشاره به بلوکه کردن بخشی از تسهیلات توسط بانکها، گفت: گرفتن وثیقه و نگهداری بخشی از وام جزو تخلفات بانکی محسوب می شود که گاها توسط بعضی بانکها صورت می گیرد و حتی بانک مرکزی این مورد را خلاف قوانین بانکی می داند و تاکید می شود بانکها از ابن موارد جلوگیری کنند.

حسین زاده در ارتباط با کاهش نرخ سود تسهیلات، گفت: تعیین نرخ سود وام، توسط بانکها مشخص نمی شود لذا شورای پول و اعتبار با درنظر گرفتن تمام جوانب، نرخ تسهیلات را اعلام می کنند.

مدیرعامل بانک ملی کشور در پایان به تسهیلات یارانه‌دار اشاره کرد و گفت: این وام‌ها از منابع تولیدی با نرخ هایی که گاهی به 11 درصد هم می‌رسد پرداخت می شود لذا واحدهای تولیدی می توانند از این تسهیلات نیز  استفاده کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز