خبرگزاری کار ایران

وارثی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

طرح توانبخشی در شهرهای استان قزوین کلید می‌خورد/ رشد 60 درصدی ارائه خدمات به افراد در معرض آسیب

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۹۱۱

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: اجرای طرح توانبخشی«سی. بی. آر» مناطق شهری استان قزوین آغاز می‌شود.

علیرضا وارثی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه «سی بی آر» در مناطق روستایی استان قزوین اجرا شده و در مناطق شهری هم آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال‌حاضر برای 23 هزار معلول در استان قزوین پرونده تشکیل شده است، افزود: این طرح در شناسایی افراد معلول و رفع موانع موجود بر سر راه معلولان نقش موثری داشته است.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: آموزش‌های مهارت زندگی به زنان سرپرست خانوار استان قزوین سال گذشته  270 درصد ارتقا یافته و کلینیک‌های مددکاری هم برای توسعه خدمات 37 درصد رشد داشته است.

وی با ذکر اینکه فرزندخواندگی و امین موقت به تازگی در استان قزوین آغاز شده که 28 درصد رشد داشته، تصریح کرد: کودکانی که پدر و مادر دارند اما صلاحیت و شرایط نگهداری را ندارند به طور موقت با مجوز دادگستری استان قزوین به خانواده‌ها معرفی می‌شوند تا نسبت به تحصیل و امور آموزشی آنها اقدام کنند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به رشد 60 درصدی ارائه خدمات به افراد در معرض آسیب و آسیب اجتماعی در سال 97 نسبت به سال 96 ادامه داد: تعداد مراکز امور آسیب‌دیدگان اجتماعی از پنج مرکز به 12 مرکز افزایش یافته یعنی رشد 140 درصدی داشته است.

ارائه خدمات به بیش از 2 هزار بیمار روان در قزوین

وارثی اضافه کرد: دو مرکز با تیپ دو ویژه کودکان 6 تا 16 سال در استان قزوین فعال است که در دو شیفت نگهداری می‌شوند.

وی با بیان اینکه بیش از دو هزار و 600 بیمار روان مزمن تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان قزوین قرار دارند، خاطرنشان کرد: در استان قزوین چهار مرکز نگهداری بیماران روان فعال است که از این تعداد دو مرکز ویژه آقایان و دو مرکز ویژه بانوان بوده که دو مرکز دیگر هم در دست توسعه قرار دارد.

این مسئول تصریح کرد: تعداد مستمری‌بگیران اداره کل بهزیستی استان قزوین از 6 هزار نفر به 16 هزار نفر ارتقا داده شده که 10 هزار پرونده جدید اضافه کرده‌ایم و افراد از 500 هزار ریال تا یک میلون و 600 هزار ریال و بنا بر تعدادعائله تا 4 میلیون و 500 هزار ریال ماهانه دریافت می‌کنند.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین افزود: سال گذشته کاشت حلزون برای جلوگیری از ناشنوایی 150 نفر در استان قزوین هر کدام به میزان 30 میلیون ریال صورت گرفت که خانواده‌های هر یک هم 30 میلیون ریال آورده داشتند.

وارثی باذکر اینکه طرح سی‌بی‌آر در مناطق روستایی استان قزوین اجرا شده و در مناطق شهری هم آغاز می‌شود، توضیح داد: این طرح در شناسایی افراد معلول و رفع موانع موجود بر سر راه معلولان نقش موثری داشته است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر برای 23 هزار معلول در استان قزوین پرونده تشکیل شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز