خبرگزاری کار ایران

حسینی تاکید کرد؛

دولت باید از بوروکراسی اداری خارج شود

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۷۸۶

رئیس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی گفت:بسیاری از مواردی که به همه اثبات شده مانع تولید و توسعه است باید حذف شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سید حسن حسینی،رئیس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی در کنفرانس مطبوعاتی که به مناسبت روز ملی صنعت و معدن برگزار شد ،در خصوص اقدامات دولت در راستای حفظ تولید و جلوگیری از ورشکستگی واحدهای صنعتی گفت: دولت تنها کاری که می‌تواند انجام دهد این است که از بوروکراسی های اداری خود بکاهد.

وی افزود: دولت باید اختیارات استان ها را بالا ببرد و تفویض اختیار در سطح استاندار و مدیران کل اتفاق بیفتد.

حسینی تصریح کرد: بسیاری از مواردی که به همه اثبات شده مانع تولید و توسعه است باید حذف شود، ازجمله ساز و کارهایی مانند ارزش افزوده، تامین اجتماعی و نظام‌بانکی که اگر دولت کمک کند مسائل حل می شود.

همچنین فیروز ابراهیمی دبیر خانه صنعت و معدن خراسان رضوی در این نشست اظهار داشت: در سال گذشته دو میلیارد و ۲۵۶ میلیون دلار به ۱۰۱ کشور جهان صادرات داشتیم و سهم استان از صادرات کشور معادل با ۵.۲ درصد است.

وی افزود: با وجود اینکه در سال گذشته رشد بالای ۹ درصد منفی را در حوزه صنعت تجربه کردیم بالغ بر ۲۸ قلم کالای اساسی تولید داشتیم.

ابراهیمی تصریح کرد: با توجه به تحریم های موجود در سال گذشته جهت گیری ها برای تولید جهت گیری های درستی بود.متاسفانه نرخ مرگ و میر در صنعت ما بسیار بالاست و نیاز است اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

دبیر خانه صنعت و معدن خراسان رضوی گفت: نقدشوندگی در تولید امری حائز اهمیت است، در سال گذشته میانگین نقد شوندگی در سال ۹۷ بین ۶ تا ۸ ماه بود اما در حال حاضر ۹۰ درصد تولیدات به صورت نقد خریداری می شود.از طرف دیگر تحریم ها جلوی واردات را گرفته است و کالای وارداتی کمتر وارد کشور می شود.همچنین حوزه گردشگری و سلامتی به واسطه واقعی شدن نرخ ارز دارای مزیت رقابتی شدند.

ابراهیمی افزود: برخی از مشکلات ما ریشه در بانک مرکزی دارد؛ به این گونه که ثیت سفارش با مشقت فراوان در استان انجام شده اما در عمل از میزان ثبت شده سفارش ها تنها ۳۰ تا ۴۰ درصد حواله ارزی صادر می شود. بنابراین حدود ۶۰ درصد از ثبت سفارش واحدها از جانب بانک مرکزی به عدم تخصیص ارز می رسد.

وی خاطرنشان کرد: کل پرونده های ثبت سفارش ارزش دو میلیارد و ۶۰۰ یورو هستند که کمتر از ۴۰ درصد این رقم به تخصیص ارز متنهی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز