خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان زمین شناسی خبرداد:

خسارت ۵۵ هزار میلیارد تومانی سیلاب اخیر به کشور

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۲۴۴

رئیس سازمان زمین شناسی از خسارت ۵۵ هزار میلیارد تومانی سیلاب اخیر در کشور خبرداد.

به گزارش ایلنا، علیرضا شهیدی در شورای معادن خراسان‌جنوبی در بیرجند در این باره اظهار داشت: سازمان زمین‌شناسی دارای دو بخش زمین‌شناسی و اکتشاف مواد معدنی است.
 
وی گفت: در سیاست‌های سازمان زمین‌شناسی، تولید اطلاعات پایه در قالب نقشه‌های زمین‌شناسی و اکتشافی موجب تولید ثروت برای کشور می‌شود و در بخش اکتشاف مواد معدنی فعالیت‌های زمین‌شناسی نیز بیشتر ورود پیدا می‌کند و از ثروت تولید شده صیانت می‌کند.
 
رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور با بیان اینکه ۴۳ مخاطره اصلی در دنیا شناسایی شده که از این تعداد ۳۴ مخاطره در ایران می‌توان مشاهده کرد، افزود: زمین‌شناسی و اکتشاف می‌توانند تولید ثروت خوبی برای کشور داشته باشند.
 
شهیدی تصریح کرد: در سیلاب اخیر حدود ۵۵ هزار میلیارد تومان به کشور خسارت وارد شد و اگر مخاطرات به صورت علمی شناسایی می‌شد بسیاری از این خسارت‌ها کمتر بود.
 
وی ادامه داد: سازمان زمین‌شناسی در سیستان و بلوچستان و خراسان بزرگ فعالیت بسیاری داشته و از سال ۸۳ تولید نقشه‌های زمین‌شناسی آغاز شده و این نقشه ۶ لایه دارد و در لایه زمین‌شناسی کار می‌کنیم.
 
رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور با بیان اینکه در ژئوتوریسم کار‌های خوبی در استان انجام شده است، تاکید کرد: در سال‌های ۸۳، ۹۵ و ۹۶ دو پروژه ژئوفیزیک هوایی انجام دادیم و اکتشاف ذخایر پنهان زمین یکی از اهداف این پروژه‌ها است.
 
شهیدی اظهار کرد: زمین‌شناختی و اکتشافات نیز سبب تولید و صیانت از تولید معادن کشور می‌شود و تاکنون ۱۹ نقشه ۲۵ هزار در استان که هر نقشه ۱۵۵ کیلومتر بوده کار شده است.
 
وی با بیان اینکه کشور در اکتشاف ذخایر پنهان عقب بوده و به دنبال کاهش آن هستیم، افزود: همچنین اکتشافات آب‌های کارستی در سطح کشور در حال انجام است و طرح ملی اکتشافات آب کارستی با اکتشاف مواد معدنی پنهان و شناسایی آب‌های زیرزمینی انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز