خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

خرید تضمینی گندم توسط تعاون روستایی تربت حیدریه

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۰۸۲

رئیس سازمان تعاون روستایی تربت حیدریه از خرید خرید تضمینی گندم کیلویی یک هزار و هفتصد و چهل تومان توسط تعاون روستایی خبرداد.

نسرین شیبانی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در تربت حیدریه، اظهار کرد: نخستین محصولی که امسال سازمان تعاون روستایی در سطح کشور از کشاورزان با قیمت 1740 تومان خریداری می‌کند، گندم است که بصورت نقدی و بلافاصله به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

وی افزود: با توجه به شرایط اعلام شده برای خرید تضمینی گندم، انتظار می رود میزان کاشت و برداشت گندم افزایش یابد.

شیبانی از کشاورزان خواست دسترنج گندم خود را به مراکز خرید تضمینی  مکان مشخص  های تعاون روستایی شهرستان تحویل دهند و از فروش به دلالان که بدون ضمانت هستند خودداری کنند تا از قاچاق گندم جلوگیری شود.

وی  افزود: در قالب این تشکل ها، یکپارچه سازی زمین های کشاورزی اتفاق می افتد و از خرد و قطعه قطعه شدن زمین ها جلوگیری می شود و امکان انتقال تکنولوژی نیز فراهم می شود.

رئیس اداره تعاون روستایی تربت حیدریه  گفت: تشکل‌ های تحت پوشش اداره تعاون روستایی این شهرستان تاکنون اقدام به خرید ۴۰ تن گندم از پیمانکاران کرده اند. 

وی افزود: دو انبار خرید تضمینی گندم  که انبار تولید تعاونی کدکن با ظرفیت 4تن گندم که از پیمانکاران خریداری شده و در انبار اتحادیه روستایی انباشته شده است وهر ساله شرکت تعاونی روستایی با برخی کشاورزان و تشکل ها قراردادهایی برای تولید بذر منعقد می کند.

رئیس اداره تعاون روستایی تربت حیدریه از خرید 18 هزار تن گندم تضمینی هم خبر داد و اظهار داشت: خرید گندم تضمینی کشاورزان کشاورزان خرده مالک رو ستاهای نسر ، سربالا وکدکن بیشتر است و پیش بینی می‌شود، 32 هزار تن گندم از پیمانکاران خریداری شود.

وی پیش بینی کرد، امسال بیش از 8 هزار تن گندم بذری ، 6 هزار تن گندم مصرفی کشاورزی و 18 هزارتن هم به در مراکز خرید تحویل داده شود .

وی تاکید کرد: برای نخستین بار درشهرستان تربت حیدریه جهت خرید بورس انبار امیدان رخ و انبار شرکت سنلبه رخ در بورس تائید شده و ظرفیت این انبارها 2 هزارتن است .

شیبانی گفت : پیش بینی می شود 21 هزار تن جو و550 تن کلزا  در شهرستان برداشت  شود 

وی همچنین خرید توافقی محصولات سال کشاورزی سال جاری را شامل 198 تن کنسانتره ، 315 تن جو ، 61 تن ذرت دانه ای ، 512 تن سبوس ، 506 تن خوراک دام خبرداد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز