خبرگزاری کار ایران

شاکری مطرح کرد:

زیر ساخت‌های اشتغال در بردسکن فراهم است

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۰۴۱

یکصد و بیست و هفتمین جلسه اقتصاد مقاومتی استان خراسان رضوی با هدف اجرای سیاست های مقام معظم رهبری و تحقق شعار رونق تولید با حضور استاندار خراسان رضوی و چهارده تن از معاونین استاندار و مدیران کل به میزبانی شهرستان بردسکن برگزار شد.

به‌گزارش خبرنگار ایلنا از بردسکن، در این جلسه که به منظور امضاء‌15 تفاهمنامه با معین‌های اقتصادی شهرستان و عملیاتی کردن طرح مثلث اقتصادی و فرهنگی استاندار خراسان رضوی تشکیل شد، مجتبی شاکری فرماندار بردسکن، این شهرستان را به جهت اینکه دروازه ورودی خراسان رضوی و کریدور ارتباط استانهای شرق کشور به سایر نقاط کشور است دارای اهمیت عنوان کرد و افزود:اقتصاد فعال بردسکن مبتنی بر کشاورزی است و 85 درصد مردم بردسکن مشغول به کشاورزی هستند .

وی افزود: در همین راستا شهرستان بردسکن در تولید محصولاتی چون: انجیر، زیره سبز و زیره سیاه رتبه اول استان خراسان رضوی را دارا می باشد و در تولید سایر محصولات از جمله انار و انگور توانسته است به رتبه دوم استان خراسان رضوی دست پیدا کند.

مجتبی شاکری از شاخصترین اقدامات دولت تدبیر و امید درحوزه کشاورزی شهرستان به اجرای طرح های آبیاری قطره ای و تحت فشار و ترویج کشت های گلخانه ای اشاره کرد.

وی  با بیان اینکه تعهد شهرستان در تحقق اشتغال در سال گذشته هزار و 307 نفر بوده است، گفت: با تلاش اعضای کارگروه اشتغال شهرستان هزار و 427 نفر برابر آمار و ارقامی که در سامانه رصد ثبت شده ایجاد اشتغال شده است.

وی  اعلام کرد: کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی توانست در سال گذشته بیشترین جذب اعتبارات در حوزه اشتغال را در سطح استان کسب کنند و رتبه اول را از آن خود کنند.

وی همچنین گفت: در اعتبارات توسعه اشتغال روستایی سهم شهرستان بردسکن  10 میلیارد تومان بود که امروز اعلام می کنیم که بردسکن توانست دراین حوزه 14 میلیارد تومان اعتبارات را جذب کند.

فرماندار بردسکن گفت: بردسکن در مثلث اقتصادی استان جز منطقه 11 قرار گرفت و در این رابطه مثلث های اقتصادی در استان تشکیل شده است.  

فرماندار بردسکن یکی دیگر از فرصت های خوب این شهرستان را وجود معادن بسیار غنی طلا و مس  و سنگ آهن در منطقه دانست و افزود: خوشبختانه زیر ساخت های اشتغال در بردسکن فراهم می باشد به طوری که در سال گذشته 106 درصد تعهد اشتغال شهرستان عملی شده است.

شاکری در سخنان خود به وضعیت نامناسب راه های مواصلاتی ، بلا تکلیفی چندین ساله کنار گذر، کمبود پزشک متخصص ، مشکلات شهرک صنعتی بردسکن و مشکل آب و برق معادن این شهرستان نیز اشاره کرد و از استاندار خراسان رضوی خواستار رسیدگی و توجه بیشتر به شهرستان بردسکن شد.

بهروز بنیادی نماینده مردم بردسکن در مجلس‌شورای اسلامی نیز در سخنانی، بزرگترین معضل اقتصادی کشور را در حال حاضر مشکلات اقتصادی دانست و گفت: دشمنان ما وقتی در همه زمینه ها به بن بست رسیدند ،امروز تمام توان خود را روی اقتصاد ایران گذاشته اند و با اعمال تحریم های اقتصادی ظالمانه ، ملت ما را تحت فشار قرار داده‌اند که اگر بتوانیم مشکل اقتصادی کشور را حل کنیم مطمئنا مشکلات سیاسی و فرهنگی نیز حل خواهد شد و دشمن را مایوس خواهیم ساخت.

بنیادی به برخی از مشکلات سرمایه گذاران در شهرستان اشاره کرد و خواستار توجه بیشتر به حوزه‌های معادن و کشاورزی شهرستان شد.

وی همچنین در سخنانی انتقادآمیز گفت: عجیب است که بیشترین خسارت سیل امسال در سطح استان خراسان رضوی از بردسکن گزارش شده و سپس شهرستان های خلیل آباد و کلات اما متاسفانه مسئولان اکثر بازدیدهای‌شان از شهرستان کلات بوده است و کمتر به شهرستان های دور تر از مرکز استان توجه کرده اند.

وی افزود: این نگاه های تبعیض آمیز  مسئولان ، مردم را نگران و ناامید کرده است.

بنیادی همچنین از جذب 50 درصد بودجه خسارات ناشی از سیل توسط استانداری خبر داد و گفت: انتظار است استانداری، ترمیم راه‌های مواصلاتی شهرستان را در اولویت کاری خود قرار دهد.

نماینده مردم بردسکن در مجلس شورای اسلامی به بحث ریز گردها نیز اشاره کرد و گفت: 5 شهرستان خراسان رضوی از جمله بردسکن طی ده سال آینده در معرض بدترین ریز گردها خواهند بود و اگر اقدامی به موقع انجام نشود علی رغم احداث بهترین منازل مسکونی و وجود سایر امکانات در روستاها ، مجدد شاهد مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها خواهیم بود. 

در این جلسه 12 تفاهمنامه صنعتی، یک تفاهمنامه کشاورزی و 2 تفاهمنامه تولیدی جمعا به تعداد 15 تفاهمنامه با معین های اقتصادی شهرستان به امضا رسید. ​

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز