خبرگزاری کار ایران

طول حفاری تونل غربی خط دوم قطارشهری اصفهان به 200 متر رسید/ ادامه حفاری تونل شرقی

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۹۱۳

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان گفت: طول حفاری تونل غربی خط دوم قطارشهری اصفهان به 200 متر رسید.

به گزارش ایلنا از اصفهان، محمدرضا بنکدار با اشاره به روند ساخت ایستگاه‌ها و تونل خط دوم قطارشهری اصفهان اظهار داشت: کار ساخت ایستگاه‌های خط دوم قطارشهری اصفهان از سال 1396 آغاز شده و حفاری تونل غربی خط از اسفند سال 1397 و همچنین حفاری تونل شرقی خط نیز از خرداد امسال آغاز شد.

وی افزود: در حال حاضر حفاری و ساخت 5 ایستگاه در حال انجام است و عملیات عمرانی این ایستگاه‌ها با قدرت و به صورت 2 شیفته در طول 24 ساعت شبانه‌روز انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان درباره مشخصات خط دوم قطارشهری اصفهان تصریح کرد: خط دوم قطارشهری اصفهان به طول حدود 24.7 کیلومتر دارای 23 ایستگاه خواهد بود که در مرحله نخست بهره‌برداری، حدفاصل ایستگاه دارک شهرک امام حسین(ع) تا ایستگاه مدرس نجفی در کهن‌دژ به طول 16 کیلومتر بهره‌برداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه تی بی ام مورد استفاده قرار گرفته شده در خط یک قطارشهری، در خط دوم پس از مونتاژ و خرید تیغه برشی، مورد استفاده قرار گرفت، ادامه داد: بر اساس مطالعات و نظرات کارشناسان خط، حفاری مکانیزه تونل خط دوم قطارشهری اصفهان از شرق اصفهان به صورت تونل دوچشمه در مسیر ایستگاه دارک شهرک امام‌حسین(ع) تا میدان امام علی(ع) با دو دستگاه تی‌بی‌ام انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان به تجهیزاتی که در این حوزه مورد استفاده قرار گرفته اشاره کرد و افزود: عملیات عمرانی تونل غربی پس از خرید دو دستگاه کاترهد(تیغه برشی) تی‌بی‌ام خط دوم قطارشهری اصفهان و نصب آن بر ماشین مکانیزه حفار، اسفند سال 1397 آغاز شده بود و حفاری تونل شرقی، همزمان با عید سعید فطر آغاز شد.

وی تصریح کرد: دستگاه مکانیزه حفار تونل، تا کنون بیش از 200 متر از تونل غربی این خط را حفاری و سگمنت‌گذاری کرده و طول حفاری تونل شرقی نیز در هفته جاری به 50 متر رسیده است.

بنکدار افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، قرار است به زودی از سمت غرب شهر اصفهان به سمت میدان امام علی(ع)، حفاری تونل به صورت تک چشمه انجام گیرد که این حفاری از ایستگاه مدرس نجفی در کهن‌دژ تا میدان امام علی(ع) با یک تی بی ام تک چشمه به قطر 9 متر انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: همزمان با حفاری تونل، حفاری و ساخت ایستگاه‌های خط دوم قطارشهری در جبهه‌های مختلف انجام می‌شود و هم‌اکنون فعالیت عمرانی پنج ایستگاه دارک شهرک امام حسین(ع) ، زینبیه، عاشق اصفهانی، عمان سامانی و لاله خط دوم قطارشهری اصفهان در حال اجرا است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز