خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد خبر داد:

معرفی مکان‌های برگزاری تجمعات مردمی یزد به وزارت کشور / حتی یکبار از تجمعات جلوگیری نکردیم

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۰۸۶

استاندار یزد گفت: جزو اولین استان‌هایی هستیم که چند نقطه مناسب از شهر را برای برگزاری تجمعات مشخص کرده و جهت بررسی و تائید نهایی به وزارت کشور ارسال کرده ایم.

به گزارش ایلنا، استاندار یزد در نشست شورای اطلاع رسانی استان از انتخاب چند مکان برای تجمع در شهر یزد، خبر داد.

استاندار یزد در این جلسه گفت:با توجه به جایگاه موثر و ضرورت اطلاع رسانی مناسب در شرایط فعلی، اصلاحیه شورای اطلاع رسانی، مبنی بر اجرای آیین نامه جدید با  ترکیب قوی تر و حضور افراد موثر در این زمینه، با تاکید بر بهره مندی از مشارکت افراد حقیقی و صاحب نظران، اجرایی شد.

«محمدعلی طالبی» با ابراز امیدواری نسبت به پویایی و اثرگذاری این شورا، بر ایجاد فرآیند مناسب اطلاع رسانی در استان گفت: با نوع نگاهی که در استان به حوزه اطلاع رسانی و پاسخگویی به عنوان یک الزام قانونی برای دستگاه های اجرایی وجود دارد و فضایی که باید جهت مطالبه گری و بهبود فرآیندها پیش روی رسانه های ارتباط جمعی فراهم شود، انتظار است تا بر این اساس قوی ترین و موثرترین شورای اطلاع رسانی را در سطح کشور داشته باشیم.

"طالبی" اعلام نظر و بررسی اعضای شورا برای انتخاب افراد حقیقی موثر و کارآمد را خواستار و یادآور شد: لازم است این شورا برای جهت دهی  برنامه های مهم استان به ویژه انتخابات که نیازمند مشارکت مردم است وظائف و مسئولیت خود را به خوبی ایفاء کند.

وی افزود:کشور و استان در شرایطی قرار دارد که تقویت  اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی مهم است و  اطلاع رسانی مناسب یکی از ابزارهای این مسیر  است که می تواند پیوندی مستحکم بین مردم و مسئولان نظام برقرار کند و زمینه اطلاع رسانی مناسب مرتبط با فعالیت ها و اقدامات در جامعه و پاسخگویی به شبهات، سوالات و نقدهایی که از طرف مردم صورت میگیرد  را با محوریت رسانه های جمعی فراهم آورد.

عالی ترین مقام اجرایی استان خاطرنشان کرد: پیرامون طرح "اطلاع رسانی و عمل" که از سوی صدا و سیما در این جلسه ارائه شد، لازم است طرح های موازی که هدف مشترک دارند بررسی شود و ظرفیت صدا و سیما جهت اعتماد آفرینی و کمک به حل و فصل مسائل جامعه مورد توجه قرار گیرد.

"طالبی"  اظهار داشت: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید، از برگزاری حتی یک مورد تجمع مقابل استانداری ممانعت نکرده ایم  ولی  با توجه به شرایط کشور، ممکن است برخی افراد که هدفشان اصلاح امور نیست بلکه میکوشند فقط دیده شوند- و البته تمام راه های ارتباطی با مسئولان نیز برای آن ها باز است-  برای دستیابی به این منظور، و پخش تصویر خود در رسانه ها و صدا سیما، فعالیت های نادرستی انجام داده و موجب آسیب به سایر بخش های جامعه  شوند.

استاندار یزد در پایان گفت:مدافع فضای باز در استان هستیم و اعتقاد داریم  باید بیشترین همکار ی و همراهی برای ابراز نظرات و دیدگاه های مردم فراهم شود و در این راستا از اولین استان هایی  هستیم که چند نقطه مناسب از شهر را برای برگزاری تجمعات مشخص کرده و جهت بررسی و تائید نهایی به وزارت کشور  ارسال کرده ایم.

 گفتنی است انتخاب ۵ عضو حقیقی شورای اطلاع رسانی استان توسط اعضاء، جهت بررسی بیشتر به جلسه آتی موکول شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز