خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار قزوین بیان کرد؛

تولید یک سوم قطعات خودروی کشور در قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۹۳۲

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین گفت: استان قزوین با چهار هزار واحد صنعتی ۱۳ نوع محصول عمده را در کشور تولید می‌کند که یک سوم قطعات خودروی کشور در همین استان تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، منوچهر حبیبی  در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان قزوین که با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سالن جلسات باغستان برگزار شد، با بیان اینکه سال گذشته ۹ هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی استان قزوین پرداخت شد ، اظهار کرد: از این میزان تسهیلات ۳۷ درصد آن در بخش صنعت، 32 درصد آن به حوزه خدمات، 15 درصد در حوزه کشاورزی و هفت درصد متعلق به حوزه مسکن بود.

وی به جذب سرمایه گذاری خارجی در سال ۹۷ اشاره کرد و افزود: حدود ۶۰ میلیون دلار در قالب هفت طرح سال گذشته در استان جذب شد که شهرک صنعتی کاسپین میزبان طرح‌های سرمایه گذاری خارجی از کشور ترکیه، فرانسه وعراق است.

 سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین ادامه داد: با توجه به اینکه بیشترین سهم پرداخت تسهیلات استان قزوین به واحدهای صنعتی اختصاص دارد، اما سهم تسهیلات سرمایه ثابت برای ایجاد اشتغال کمتر از تسهیلات سرمایه در گردش است.

حبیبی با اشاره به نرخ بیکاری استان قزوین  و ایجاد اشتغالزایی برای 17 هزار نفر در سال گذشته  تصریح کرد: نرخ بیکاری این استان ۱۱ درصد بوده که از میانگین کشوری یک درصد پایین‌تر است.

وی نرخ تعدیل نیروها را رو به کاهش ذکر کرد و افزود: تمام تلاش‌های مسئولان استان قزوین بر این است که ضمن اشتغالزایی، از تعدیل کارگران در استان جلوگیری شود.

این مسئول خرید مناسب گندم را در راستای رونق واحدهای تولیدی آرد دانست و گفت: سال گذشته ۲۴۶ هزار تن گندم در استان قزوین خریداری شد و پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۳۰۰ هزار تن گندم در استان خریداری شود

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز