خبرگزاری کار ایران

در دیدار امام جمعه آبیک با قضات مطرح شد؛

کم‌کاری در زمینه ادب و فرهنگ موجب وضع قوانین بیشتری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۸۹۸

امام جمعه شهرستان آبیک در دیدار با مسئولان قضایی گفت: اگر در زمینه فرهنگ و ادب افراد جامعه کم‌کاری شود، موجب می‌شود اجبارا قوانین بیشتری برای کنترل و بازدارندگی وضع شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی میرامینی در دیدار مسئولان قضایی و قضات شهرستان آبیک اظهار کرد: بسیاری از اتفاقات جامعه را به جای اینکه با قانون پیش ببریم، باید با ادب انسان‌ها جلو برد.

وی افزود: اگر در زمینه فرهنگ و ادب افراد جامعه کم‌کاری شود، موجب می‌شود اجبارا قوانین بیشتری برای کنترل و بازدارندگی وضع شود.

امام جمعه شهرستان آبیک ادامه داد: قائل به این موضوع هستیم که فرهنگ غرب، منحط است و مبنای تمدن غرب بر مبنای کرامت انسان نیست.

حسینی‌میرامینی اضافه کرد: مبنای تمدن ایران اسلامی بر اساس دیدگاه اسلام و قرآن کریم، توجه به کرامت انسان است و در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه ادب افراد جامعه باید کار شود چرا که هر چقدر قانون بیشتری وضع شود، ادب در جامعه کاهش می‌یابد.

امام جمعه شهرستان آبیک بیان کرد: قضات از نظر ذهنی، نخبگان جامعه هستند و قدرت تحلیل مسائل و موضوعات را دارند.

حسینی‌میرامینی افزود: لازم است با مجرم دلسوزانه رفتار شود و نگاه قضات به مجرمان، داهیانه و پدرانه باشد چرا که بر مبنای تمدن اسلامی، انسان‌ها را تحقیر نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: این سنت الهی است که اگر کسی به غیر از خدا روی هر کسی حساب باز کند یا از هر کسی بترسد خدا همان شخص را بر وی مسلط می‌کند و به واسطه آن حقیر و ذلیل می‌شود.

امام جمعه شهرستان آبیک اضافه کرد: هر کاری در دست مقام معظم رهبری است، پرچمش بالا است اما اگر کسی دستش با خدای متعال و رهبر فرزانه همراه نباشد، پرچمش پایین است.

حسینی‌میرامینی خاطرنشان کرد: ثقل عالم، درگیری‌ها، ادیان و انرژی خاورمیانه است و رهبر فرزانه فرمانده کل قوا است و لازم است دولتمردان خدا را در نظر بگیرند.

وی بیان کرد: از باب تذکر نفس شخصی و همچنین مسئولان شهرستان آبیک، چهارشنبه‌ها نشست دینی در دفتر امام جمعه برگزار می‌شود.

امام جمعه شهرستان آبیک افزود: قضات مایه افتخار هستند این در حالی است که رئیس دادگستری شهرستان آبیک فردی سالم و پاک‌دست و سالم و دادستان شهرستان آبیک هم فردی انقلابی و مقبولی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز