خبرگزاری کار ایران

شادنوش خبرداد:

بالاترین آمار ناباروری کشور در چهارمحال و بختیاری

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۸۱۴

رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: نرخ ناباروری در چهارمحال و بختیاری بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش ایلنا، مهدی شادنوش امروز پنجشنبه در دیدار با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، با اعلام این مطلب اظهار داشت: در سال ۹۷ نرخ ناباروری در چهارمحال و بختیاری ۲۳ درصد است که این میزان بالاتر از میانگین کشوری است.
 
وی با اشاره به موفقیت‌های مرکز درمان ناباروری در استان افزود: در سال گذشته ۱۵۴ مورد درمان موفق در این مرکز ثبت شده است.
 
شادنوش با اشاره به آمار بالای مبتلایان به بیماری دیابت در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: باید به در زمینه کاهش و کنترل بیماری‌های مزمن و غیر واگیر در این بیش از پیش توجه کرد.
 
وی، ترویج فرهنگ خداپسندانه اهدای عضو بیماران مرگ مغزی را از دیگر پتانسیل‌های استان چهارمحال و بختیاری در حوزه درمان برشمرد.
 
شادنوش به تلاش‌های این وزارتخانه برای به حداقل رساندن مشکلات بیماران و کاهش پرداختی هزینه‌های درمان از طرف مردم و بویژه بیماران خاص گفت: سازمان غذا و دارو ۹۶ درصد هزینه‌های تأمین داروی بیماران خاص را برعهده دارد.
 
وی ادامه داد: در موارد خاص‌تر با شناسایی بیماران نیازمند، ۴ درصد باقی مانده نیز توسط دانشگاه‌ها تأمین می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز