خبرگزاری کار ایران

رستمی مطرح کرد:

زمینه جذب سرمایه‌گذار در تربت حیدریه فراهم است

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۷۷۴

معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه گفت: زمینه جذب سرمایه گذار در این شهرستان فراهم است و از تمام ظرفیت ها و امکانات برای تحقق این مهم به شکل مطلوب استفاده می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تربت حیدریه ، علی رستمی در جلسه شورای اداری شهرستان، رویکرد دولت را جذب سرمایه گذار و حمایت از بخش خصوصی اعلام کرد و افزود: در سال رونق تولید، تلاش می‌شود با حمایت از سرمایه گذاران و کارآفرینان، علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار و توسعه، فضای لازم برای رونق فضای کسب و کار نیز فراهم شود.

وی تنها راه رفع مشکلات کنونی کشور را تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید با شناسایی ظرفیت‌های موجود، زمینه جذب سرمایه گذاران در بخش‌های مختلف را فراهم کنند تا شاهد ایجاد اشتغال و بهبود وضع معیشتی مردم باشیم.

وی گفت: برنامه عملیاتی برای اجرا و تکمیل طرح‌های مختلف عمرانی در تربت حیدریه در حال تهیه و تدوین است که پس از تکمیل در اختیار رسانه‌های جمعی شهرستان قرار خواهد گرفت.

فرماندار تربت حیدریه با اشاره به ظرفیت‌های بی شمار تربت حیدریه برای ایجاد سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف افزود: تنها در حوزه زعفران به عنوان یک صنعت درآمدزا و کارآفرین، طرح‌های بسیار مطلوبی در حال تهیه است که به مرور عملیاتی می‌شود.

وی با بیان اینکه لازمه رفع بسیاری از ناهنجاری‌های موجود، ایجاد شور و نشاط اجتماعی است اظهار داشت: نباید به بهانه جلوگیری از برگزاری کنسرت موسیقی، از دیگر برنامه‌های نشاط آفرین جامعه غافل شد.

وی گفت: ایجاد شور و نشاط اجتماعی به طور جدی در دستور کار شورای اجتماعی شهرستان است و از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای تحقق این مهم به شکل مطلوب استفاده می‌شود.

رستمی افزود: ظرفیت‌های نشاط آفرین بسیار منطبق بر فرهنگ بومی در منطقه وجود دارد که باید بر روی آنها متمرکز بود و زمینه عملیاتی کردن آنها را فراهم کرد.

وی همچنین با اشاره به آغاز برداشت محصول گندم و جو در شهرستان بر لزوم خرید تضمینی این دو محصول مهم به ویژه خرید جو از کشاورزان منطقه تاکید کرد و گفت: مسئولین دستگاه‌های اجرایی ذیربط باید با خرید به هنگام این محصولات، دست واسطه گران و دلالان را از بازار کوتاه کنند.

وی ادامه داد: در سال زراعی جاری به علت پراکنش مناسب باران، برداشت محصول گندم که به صورت آبی و دیم در تربت حیدریه کشت شده است، در مقایسه با سال زراعی گذشته چندین برابر افزایش داشته است.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: مسئولان دستگاه های اجرایی ذیربط به ویژه مدیران کل استان خراسان رضوی باید با تسهیل گری و تأمین اعتبار مورد نیاز، زمینه اجرا و تکمیل طرح های عمرانی مختلف در منطقه را فراهم کنند.

سعید باستانی افزود: تربت حیدریه از ظرفیت بسیار در بخش‌های مختلف برخوردار است که بی توجهی به آنها باعث شده است این شهرستان تا رسیدن به جایگاه واقعی خود فاصله بسیار داشته باشد.

وی با بیان اینکه تربت حیدریه در بخش راه، مسکن مهر، خطوط ریلی و صنعت، با مشکلات عدیده مواجه است، اظهار داشت: در سفر تیر ماه وزرای راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت به این شهرستان، مشکلات این حوزه‌ها بررسی و برای رفع آنها راهکار اصولی اتخاذ خواهد شد تا مردم از منافع آن بهره مند شوند.

وی گفت: با توجه به اینکه ۱۰ سال از زمان آغاز عملیات اجرایی مجتمع فرهنگی هنری پیشکوه تربت حیدریه می‌گذرد، اما این طرح به علت کمبود اعتبار و بی توجهی برخی مدیران هنوز تکمیل و به بهره برداری نرسیده است.

باستانی با بیان اینکه با تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری پیشکوه، بسیاری از مشکلات تربت حیدریه از جمله نبود سینما در این شهرستان رفع می‌شود، از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی خواست با تأمین منابع و تخصیص اعتبار لازم، برای تکمیل این طرح، اهتمام بیشتری داشته باشد.

وی افزود: با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته، ۴۵ میلیارد ریال برای تکمیل مجتمع فرهنگی هنری پیشکوه تربت حیدریه تخصیص یافت که با تزریق آن، کارها با شتاب بیشتری ادامه می‌یابد.

نماینده تربت حیدریه با بیان اینکه بزرگترین مجتمع فولاد شرق کشور در تربت حیدریه واقع است، اظهار داشت: برای راه اندازی صنعت فولاد در این شهرستان، متحمل زحمات بسیار شدیم لذا مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراستان رضوی برای رفع مشکلات فراروی این حوزه باید اهتمام بیشتری داشته باشد.

باستانی گفت: تخصیص بودجه به دستگاه های اجرایی نیازمند کار کارشناسی دقیق و اصولی است و بررسی‌ها نشان می‌دهد در این بخش کوتاهی‌های بسیار صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز