خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی رویداد جهانی اصفهان ۲۰۲۰:

چشم‌انداز توسعه اصفهان فراصنعتی است

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۷۶۹

دبیر اجرایی رویداد جهانی اصفهان ۲۰۲۰ گفت: در چشم‌انداز توسعه اصفهان، فراصنعتی بودن مد نظر ما بود و در این راستا اجرای رویداد جهانی 2020 با همین رویکرد صورت گرفت.

به گزارش ایلنا، پیروز ارجمند درباره محورهای اصلی سال 2020 میلادی، سال گردشگری، میراث فرهنگی و هنر اظهار داشت: موسیقی، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی و سینما در‌ این بخش‌ها مورد توجه است که لازم است برندسازی در این زمینه انجام شود.

وی با اشاره به ضرورت توجه به برنامه‌های تأثیرگذار و زیرساختی در این حوزه تاکید کرد: در بخش‌های زیرساختی و روساختی، پروژه‌هایی که منبع توسعه فرهنگی هستند، مد نظر ما است مانند میراث ملموس و میراث ناملموس که در این رویداد جهانی به منظور احیا و تقویت آن و همچنین بازسازی و احیای میراث ملموس در دستور کار قرار دارد.

دبیر اجرایی رویداد جهانی اصفهان ۲۰۲۰ ، نقش صنایع دستی در کشور را قابل انکار دانست و گفت: بیش از دو سوم صنایع دستی ایران در اصفهان وجود دارد و ۵۰ هزار هنرمند صنایع دستی در اصفهان فعال هستند.

ارجمند ادامه داد: زیرساخت‌های حمل و نقل، امنیت و سایر زیرساخت‌ها در شهر اصفهان مد نظر قرار گرفته است و تلاش می‌کنیم در این خصوص اقدامات لازم صورت دهیم؛ از سوی دیگر، آموزش شهروندی به نوجوانان به منظور توجه به هنر، میراث فرهنگی و گردشگری از دیگر برنامه ها برای تحقق طرح اصفهان 2020 است.
اصفهان 2020 یک طرح گردشگری بسیار بزرگ است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان نیز در نشست طرح اصفهان 2020 با بیان اینکه خوشبختانه بواسطه برگزاری نمایشگاه گردشگری، بحث‌های قابل توجهی صورت گرفته، گفت: وقتی از اصفهان ۲۰۲۰ به عنوان یک طرح بزرگ صحبت می‌کنیم، باید نشست‌های تخصصی قابل توجهی برگزار کنیم و اهداف کمی و کیفی تعیین کنیم که قابل اندازه‌گیری باشد.
 
 فریدون اللهیاری، به ظرفیت‌های قابل توجه صنعت گردشگری اشاره کرد و افزود: گردشگری ۱۰ درصد اشتغال در جهان را به خود اختصاص داده و در دهه‌های اخیر تحولات بسیاری را در این زمینه شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد گردشگری جهان را گردشگری فرهنگی و تاریخی تشکیل داده و در رویداد ۲۰۲۰ با توجه به انتخاب موضوع صنایع دستی و هنر، به گردشگری خلاق توجه نشان داده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز