خبرگزاری کار ایران

نماینده نظرآباد، ساوجبلاغ و طالقان مطرح کرد:

تولید و صادرات گل می‌تواند در زمان تحریم به اقتصاد کشور کمک کند

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۷۶۳

نماینده مردم نظرآباد، ساوجبلاغ و طالقان، گفت: با توجه به قیمت بالای گل در بازار بین المللی، گسترش تولید و صادرات گل و گیاه می‌تواند در زمان تحریم‌های نفتی به اقتصاد کشور، کمک کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود بهمنی امروز در مراسم شروع به کار شهرک گلخانه ای سپهر (چوپان آباد) گفت: موتور محرکه اقتصاد در استان البرز به راه افتاده است و امروز بالای 15 درصد از بودجه کشور به استان البرز تخصیص یافته و این درحالی است که پیش از این تنها 11 درصد بودجه به البرز، اختصاص می‌یافت.

وی افزود: شهرستان‌های نظرآباد، ساوجبلاغ و طالقان در استان در بخش کشاورزی رتبه خوبی کسب کرده‌اند و در این میان شهرستان نظرآباد با توجه به ظرفیت خاص خود رتبه برتر را به خود اختصاص داده است.

بهمنی با اشاره به تولید روزانه شیر با حجمی معادل 700 تا 800 تن، تصریح کرد: بعد از تحریم تحمیلی اقتصادی محصولات نفتی و غیر نفتی کشور، تنها راه نجات، رونق کشاورزی در قالب صنعت خواهد بود.

نماینده مردم نظرآباد، ساوجبلاغ و طالقان در مجلس ضمن یادآوری این نکته که فروش و صادرات 4 تا 5 شاخه گل ارکیده معادل یک بشکه نفت است، اذعان داشت: اگر کشورهای‌منطقه را جزو بازار فروش گل و گیاه تولیدی استانی خود، انتخاب کنیم، می توان به غلبه بر تحریم های تحمیلی، امیدوار باشیم. 

بهمنی اضافه کرد: با قولی که از وزیر راه و شهرسازی گرفتیم به راه اندازی مترو کرج - هشتگرد در آینده نزدیک خوشبین هستیم. همچنین جاده چرمشهر در کمربندی نظرآباد میتواند حجم عمده ای از ترافیک را کاهش دهد.

وی با اشاره به دریافت مجوز آب شرب منطقه، ادامه داد: در دو سال اخیر، اقدامات قابل توجهی در البرز انجام شده است که با تلاش مضاعف مدیران استانی این روند ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز