خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

معرفی 10 رباخوار آبیک به دادگاه قزوین/ رباخواران حمایت قضایی نمی‌شوند

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۵۷۷

رئیس دادگستری شهرستان آبیک از اعلام حدود 10 رباخوار این شهرستان به دادگاه اصل 49 استان قزوین خبر داد.

داود قلعه‌قوند در گفت‌گو با خبرنگار ایلنا در قزوین، اظهار کرد: با رباخواران شهرستان آبیک که اعلان‌کنندگان جنگ با خدا هستند، مطابق قانون برخورد می‌شود.

وی افزود: افرادی که محکومیت‌های قطعی کیفری رباخواری در شهرستان آبیک داشتند و به تعداد حدود 10 نفر بودند، بر اساس مقررات اصل 49 قانون اساسی، مراتب را به دادگاه اصل 49 استان قزوین منعکس و اعلام کرده‌ایم.

رئیس دادگستری شهرستان آبیک با بیان این مطلب که اموال ناشی از ربای رباخواران به نفع بیت‌المال مصادره می‌شود، ادامه داد: به تمام شعب حقوقی دادگستری و شوراهای حل اختلاف شهرستان آبیک اعلام شده که مطابق مقررات ماده 654 قانون مدنی که مقرر داشته دعاوی راجع به تعهداتی که از معاملات نامشروع تولید شده باشد، مسموع نخواهد بود و یکی از این معاملات، ربا است.

قلعه‌قوند اضافه کرد: بر اساس مقررات مذکور، چنانچه رباخواران دعاوی حقوقی مبنی بر مطالبه طلب ناشی از ربا را طرح کرده یا طرح کنند، با آنان مطابق همین مقررات برخورد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دعاوی رباخواران در محاکم مسموع نخواهد شد و حمایت قضایی از رباخواران صورت نمی‌گیرد که حدود 10نفر شناسایی شده‌اند و توسط محاکم حقوقی و شوراهای حل اختلاف این افراد سابقه‌دار به دادگاه اصل 49 استان قزوین معرفی شده اند.

این مقام قضایی تصریح کرد: شناسایی و برخورد با رباخواران در شهرستان آبیک همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز