خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

گلایه‌مندی کانون بازنشستگان تربت جام از نداشتن دفتر برای کانون

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۳۸۰

دبیرکانون بازنشستگان شهرستان تربت جام گفت: کانون‌های بانشسته سازمان تامین اجتماعی به علت عدم منابع درآمدی قادر به فراهم کردن مکان مناسب برای دفتر کانون نیستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تربت جام، حیدری دبیر کانون بازنشستگان تربت جام با بیان اینکه کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی شهرستان تربت جام در سال 1382با هدف دفاع از حقوق و پیگیری مسائل مربوط به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تشکیل شد، گفت: از بدو تاسیس تاکنون با داشتن بیش از 3000 نفر عضو به علت نداشتن درآمد و عدم حمایت از سوی هیچ سازمان و اداره دولتی و غیر دولتی مکان ثابتی برای اسکان دفتر کانون نداشته و بازنشسته گان عضو که همه سالمند هستند برای پیگیری مشکلات عدیده خود سرگردانند .

وی افزود: در اولین جلسه ساماندهی سالمندان در محل اداره بهزیستی شهرستان تقاضای کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی برای در اختیار گذاشتن مکانی برای دفتر کانون با قول مساعد ریاست اداره آموزش و پرورش شهرستان روبرو شد ولی متاسفانه با پیگیری‌های ما نتیجه ای حاصل نشد. در جلسه دوم ساماندهی سالمندان در محل فرمانداری مجددا قول واگذاری محلی برای اسکان کانون را دادند که به علت نداشتن منابع درآمدی امکان پرداخت هزینه اجاره محل وجود ندارد.

وی با بیان اینکه کارگران بازنشسته تامین اجتماعی جزوه محروم‌ترین و فراموش شده ترین گروه بازنشستگان هستند و به نوعی شهروند ناتنی محسوب می شوند و علیرغم اینکه هم از لحاظ معیشتی و هم از جنبه تامین هزینه های درمانی در تنگنای شدید بسر می‌برند برای رفع این تنگناها و محرمیت زدایی هیچ تصمیم عاجلی از طرف مسئولان و دست اندر کاران مشاهده نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه از هیات مدیره کانون استان خراسان رضوی درخواست داریم این امر مهم را به عنوان یک مطالبه جمعی مطرح کنند تا شاید فرجی حاصل و گوشی شنوا و همتی در راستای حرکت بسوی عدالتی که بسیار از زبان مقامات شنیده می‌شود برداشته شود.

حیدری در ادامه به طرح همسان سازی حقوق که چندین سال قبل در مجلس مصوب شده است اما اجرا نشد،  اشاره کرد و افزود: شکاف دریافت‌ها عمیق و از عدالت بدور است. انتظار می‌رود افزایش حقوق باتوجه به تورم صورت پذیرد. به کمتر بگیران بیشتر تعلق گرفته تا فاصله دریافت ها کمتر شود. در مقوله وام مقدار سه میلیون تومان با توجه به شرایط کشور اندک و به نوعی توهین تلقی می‌شود. بازنشستگان در برهه ای از زندگی هستند که علاوه بر هزینه تامین معیشت هزینه هایی از قبیل ازدواج فرزندان، هزینه های درمان نیز به آنها تحمیل می‌شود که توجه ویژه ای را می‌طلبد. تعداد وام ها نیز بسیار کم و اگر نگویم تحقیر بازنشسته می‌شود گفت بی‌توجهی است.

وی ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که بازنشسته ای که حق بیمه درمان پرداخت کرده نباید نگران هزینه های درمان باشد و پرداخت حق بیمه تکمیلی ناعادلانه غیرمنطقی است. حالا که برخلاف عدالت این هزینه را به ما تحمیل کرده اند حداقل به تعهدات‌شان در پرداخت به موقع هزینه عمل کنند تا این عزیزان با مشکل مواجهه نشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز