خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای شهر آبیک در گفت‌وگو با ایلنا:

شهردار آبیک برکنار شد/ معرفی گزینه شهردار جدید در فرصت مناسب

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۰۵۵

سخنگوی شورای شهر آبیک گفت: فرشاد محمدحسینی شهردار آبیک با پنج رأی اعضای شورای شهر آبیک برکنار شد.

عبدالله ملک‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: طبق ماده 83 قانون وظایف و اختیارات شوراها، اگر اعضای شورا نسبت به عملکرد شهردار در روند امور شهرداری اعتراضی داشته باشند باید به صورت کتبی به شهردار اعلام کنند که حدود یک ماه پیش این مهم از سوی اعضای شورای شهر آبیک صورت گرفته بود.

وی افزود: طبق این ماده قانونی اگر شهردار موارد مربوط به امور اجرایی شهرداری را رعایت نکرد، شورای شهر می‌تواند به شهردار تذکر دهد که یکی از اعضای شورای شهر آبیک پیش از سال 98، حدود 10 مورد تذکر به فرشاد محمدحسینی شهردار آبیک داده بود.

این عضو شورای شهر آبیک ادامه داد: در یک مرحله هم 6 تذکر از سوی اعضای شورای شهر آبیک به شهردار داده شده بود و نهایتا تذکرات ادامه یافت تا اینکه کار به طرح سئوال کشیده شد.

ملک‌پور اضافه کرد: هفته گذشته پنج نفر از اعضای شورای شهر آبیک درخواست جلسه استیضاح را دادند که امروز این جلسه در شورای شهر برگزار شد.

شهردار آبیک برکنار شد/ معرفی گزینه شهردار جدید در فرصت مناسب

وی خاطرنشان کرد: در جلسه استیضاح شهردار آبیک، سئوال‌ها مطرح و پاسخ‌ها از سوی شهردار مطرح شد و با رأی‌گیری، مخالفان و موافقان نظر خود را اعلام کردند که با رأی پنج نفر، استیضاح شهردار آبیک رأی آورد و خاتمه خدمت شهردار اعلام شد.

این عضو شورای شهر آبیک در پاسخ به این پرسش که سئوال‌ها و تذکرات به شهردار آبیک در چه زمینه‌هایی بوده است، توضیح داد: کند بودن تکمیل برخی پروژه‌ها همچون پارک بعثت و بوستان شهید رجایی، اجرا نشدن برخی مصوبات شورای شهر مانند اصلاح بودجه سال 97 و تفریغ بودجه، عدم بازگشایی به موقع استخر و مواردمختلف دیگر از مسائلی بوده که اعضای شورای شهر در قالب سوال و تذکر از شهردار مطرح کرده بودند که به دلیل قانع نشدن اعضای شورای شهر از پاسخ‌های شهردار، محمدحسینی با پنج رأی اعضای شورای شهر برکنار شد.

تکمیل برخی از پروژه‌های عمرانی

ملک‌پور افزود: در حال حاضر غلامرضا شجاعی به عنوان سرپرست شهرداری آبیک به مدت سه ماه از سوی اعضای شورای شهر تعیین و مشغول به کار شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در فصل کاری قرار داریم تلاش خواهیم کرد با همت سرپرست جدید شهرداری آبیک نسبت به تکمیل برخی از پروژه‌های نیمه تمام  اقدام کرده و خدمت‌رسانی به مردم با مشکل مواجه نشود.

این عضو شورای شهر آبیک با ذکر این مطلب که  شورای شهر آبیک به زودی نسبت به گزینه شهرداری اقدام نخواهد کرد، اذعان کرد: تمام انرژی شورا و شهرداری برای تکمیل برخی پروژه‌های شهری گذاشته می‌شود و در فرصت مناسب، نسبت به ورود به گزینه شهردار جدید اقدام خواهد کرد.

ملک‌پور افزود: قطعا ملاک‌های اعضای شورای شهر آبیک برای انتخاب و معرفی شهردار ضوابط اعلامی از سوی استانداری قزوین و شاخص‌هایی همچون توانمندی، پاک‌دستی، داشتن سابقه کار در زمینه شهردار بودن و لایق مردم و در حد و اندازه شهر آبیک بودن خواهد بود.

گفتنی است، فرشاد محمدحسینی شهردار آبیک در یازدهم دی ماه سال گذشته پس از سعید آگشته شهردار آبیک، به عنوان شهردار جدید از سوی شورای شهر آبیک تعیین و مشغول به کار شده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز