خبرگزاری کار ایران

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین خبر داد:

6 ترمینال پسته در استان قزوین فعالیت دارند

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۰۵۰

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در حال حاضر 6 ترمینال فعال پسته در استان فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی اکبری در کارگاه آموزشی سرشاخه کاری باغ های درجه دو و قدیمی پسته و همچنین تغذیه باغات پسته که با حضور مدیران و کارشناسان فنی و پژوهشگران پژوهشکده پسته و محققین در مجموعه باغستان برگزار شد با بیان این مطلب افزود: همچنین بیش از 120 دستکاه پوست کن سنتی پسته در استان فعالیت دارد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر 4هزار و 20 هکتار  باغ پسته در استان وجود دارد  که از این میزان 3 هزار و 420 هکتار بارور و 600 هکتار بصورت نهال می باشد.

اکبری ارقام سنتی محصول پسته در استان را قرمز، سفید، کال‌خندان، بقالی و کله بزی و ارقام صادراتی را احمد آقایی، اکبری، اوحدی و کله قوچی ذکر کرد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ؛ برگزاری کارگاه های آموزشی در طی سال ، طرح اجرایی مبارزه با آفات شیمیایی و بیولوژیک در سطح 1000 هکتار ، اجرای طرح های استفاده از کود شیمیایی و دامی بیولوژیک در سطح 700 هکتار از اقدامات این سازمان در جهت ارتقای کیفیت محصول تولیدی برشمرد.

گفتنی است، در این کارگاه آموزشی در خصوص سرشاخه گاری و تغییر رقم باغ های درجه دو و قدیمی، افزایش عملکرد کمی و رونق تولید پسته، اهمیت تغذیه صحیح باغات پسته در افزایش عملکرد و ضرروت ارتقا دانش فنی بهره برداران و باغداران در استان‌های کشت و کار پسته بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز