خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

پرداخت 100 درصد مطالبات گندم‌کاران بابت خرید تضمینی در تایباد

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۰۴۳

مدیر جهادکشاورزی تایباد گفت: امسال بالغ بر ۲۵ هزار تن گندم در دو مرکز خرید تضمینی گندم شهرستان خریداری شده و 100 درصد مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده است.

محمد میری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد، اظهار کرد: در سال زراعی جاری و با هدف حمایت از قشر کشاورز و با پیگیری‌های صورت گرفته کلیه مطالبات گندمکارانی که تا ۱۹ خرداد محصولشان را تحویل مراکز خرید داده‌اند پرداخت شده و مابقی کشاورزان هم بر اساس لیست‌های تحویلی به بانک در نوبت پرداخت وجه قرار دارند.

 وی ارزش هر کیلو گندم معمولی را 17هزار ریال برآورد کرد و افزود: تاکنون کل مبلغ پرداختی در این راستا بالغ بر 127 میلیارد ریال جهت 7400 تن گندم تحویلی است و با توجه به آمادگی کامل مراکز خرید گندم در شهرستان انتظار می‌رود کشاورزان برای کوتاه کردن دست دلالان و سودجویان محصول خود را به مراکز نعیین شده تحویل دهند.

میری تصریح کرد: پیش بینی میشود در سال زراعی جاری بیش از 30هزار تن گندم در تایباد تولید شود همچنین نیاز سالانه این شهرستان بیش از 22هزار تن است که 15هزار تن از این میزان در شهرستان و کسری آن از شهرستانهای همجوار تأمین میشود.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد با اشاره به تولید 16هزار تن جو در این شهرستان گفت: در سال زراعی جاری با هدف تولید محصول بهتر و افزایش راندمان غلات بیش از 250تن انواع بذرهای گواهی شده بین کشاورزان این شهرستان توزیع و برای سومین سال متوالی بیش از سه هزار هکتار از مزارع گندم تایباد به روش مکانیزه کشت شد.

وی ادامه داد: این شهرستان با 14هزار هکتار سطح زیر کشت غلات از قطب‌های تولید این محصول در خراسان رضوی محسوب می‌شود و درصد سن زدگی این محصول در منطقه صفر است.

شهرستان تایباد با 40 هزار هکتار کشتزار بیش از هفت هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی دارد و سالانه بیش از 30نوع محصول زراعی و 25نوع محصول باغی در این شهرستان تولید می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز