خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز تاکید کرد:

پیگیری افزایش حق آبه و تخصیص پساب تهران به البرز/ تحقق اصلاح الگوی مصرف آب با فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۸۵۲

استاندار البرز گفت: مکاتبات لازم را برای افزایش سهم البرز از منابع سدهای امیرکبیر و طالقان داشته ام و اکنون برای تحقق این امر باید توسط مدیرکل آب منطقه ای استان پیگیری شود.

به‌گزارش ایلنا، عزیزاله شهبازی صبح سه‌شنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان با تاکید بر ضرورت تسریع در تعیین تکلیف چاه‌های غیرمجاز استان، اظهار داشت: لازم است با فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی نسبت به اصلاح الگوی مصرف آب اقدام و برنامه ریزی کرد ولی در مجموع اکنون البرز تنش آبی ندارد‌.

وی افزود: منابع آبی البرز بسیار غنی است از این رو باید کمبودها را طی رایزنی با وزارت نیرو از طریق افزایش سهم حق آبه استان جبران کنیم.

استاندار البرز گفت: مکاتبات لازم را برای افزایش سهم البرز از منابع سدهای امیرکبیر و طالقان داشته ام، اکنون برای تحقق این امر پیرو مذاکرات صورت گرفته باید مدیرکل آب منطقه ای استان پیگیری کند.

وی افزود: تخصیص پساب حاصل از انتقال آب سدهای استان به تهران بعنوان یک مطالبه مردمی باید در اسرع وقت اجرایی شود.

وی گفت: تعیین تکلیف چاه های غیرمجاز و هوشمندسازی چاه های مجاز از اهم امور آب منطقه ای البرز محسوب می شود. 

استاندارالبرز افزود: افزایش‌کمی و کیفی فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد در حوزه آب تاثیر بسزایی در اصلاح الگوی‌مصرف و آگاهی بخشی به جامعه دارد.

وی با عنوان اینکه ضرورت دارد شبکه های فرسوده آبرسانی بازسازی شود، گفت: انجام اقدامات آبخیزداری و آبخوان داری باید به جد در دستور کار آب منطقه ای و جهاد کشاورزی البرز قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز