خبرگزاری کار ایران

در سه ماهه نخست امسال صورت گرفت؛

افتتاح و آغاز بیش از شش میلیارد تومان پروژه در مناطق کم برخوردار مشهد

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۶۶۱

رییس شورای شهر مشهد گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 6 میلیارد تومان پروژه در شهرک شهید باهنر و شهید رجایی افتتاح و یا آغاز شده است اما تعجبم از این است که برخی رسانه‌ها و تریبون‌هایی که دغدغه حاشیه شهر را دارند در برابر این اقدامات سکوت کرده و برای انتشار اخبار و اطلاع رسانی به مردم هیچ تلاشی نکردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمدرضا حیدری در شصت و دومین جلسه علنی شورای شهر افزود: این در حالی است که یک اشتباه سهوی و نقص کوچک تیتر اول رسانه‌هایشان می‌شود.

وی اضافه کرد: این نقد ما نه از باب نیاز به تشویق بیان می شود بلکه از باب وظیفه همگانی‌مان در خصوص ترویج امید و اطلاع‌رسانی درست به افکار عمومی است.

وی ادامه داد: مدیریت شهری و شورای شهر با قدرت و قوت سر شعارهای خود ایستاده تا چهره مناطق کم برخوردار تغییر کند و این مسیر تداوم خواهد یافت.

حیدری با بیان اینکه یکی از شعارهای جدی لیست امید در زمان انتخابات بحث بازگردندان سرمایه‌گذاران به مشهد و تسهیل امر سرمایه گذاری بود، اظهار کرد: با توجه به شرایط کشور و تنگناه هایی که وجود دارد، راه برون رفت از آن، جذب سرمایه گذار است لذا بیش از پیش باید سرمایه گذاران را ارج نهاده و از آنها حمایت کنیم به ویژه سرمایه گذارانی که از خارج کشور سرمایه هایشان را به مشهد می آورند که زمانی شاهد فرار سرمایه ها هستیم.

حیدری تصریح کرد: از تلاش و پیگیری استاندار، دادستانی شهر و پیگیری مدیریت شهری بابت اتفاقی که در خصوص یکی از پروژه های سرمایه گذاری رخ داد تشکر ویژه داریم.

در ادامه این جلسه احمد نوروزی، رییس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد به عنوان سخنران پیش از دستور با بیان اینکه در حال حاضر 52 بسته سرمایه گذاری با اعتباری بالغ بر 7636 میلیارد تومان آماده واگذاری به سرمایه گذار شده است، اظهار کرد: در این راستا در سال جاری بیش از ۲۱۰۰ میلیارد تومان قرارداد منعقد کردیم.

وی افزود: در این دوره شورای شهر خوشبختانه هیچ پروژه‌ای بدون اخذ مجوزهای لازم و قانونی به سرمایه‌گذار واگذار نشده است.

وی با اشاره به اینکه در راستای جلب اعتماد و شفافیت در کارها، بیش از ۵۰ فراخوان برای ۱۰۰ پروژه در سطح شهر انجام شده است، گفت: همچنین در حوزه اعتمادسازی ۳۱ کلان پروژه در سطح شهر و ۲۶ پروژه در بافت اطراف حرم تعیین تکلیف شده است.

نوروزی به تحقق ۸۰ درصدی بودجه در سال ۹۶ که در حقیقت یک رکورد بیست ساله بود اشاره و اضافه کرد: مهمترین محور تاکیدی و رسالت و تکلیف شورای پنجم، تغییر و تزریق امید به شهر، تعامل و هم افزایی با تمامی دستگاه های تاثیرگذار که شفافیت و اعتمادسازی را بدنبال داشته باشد است.

رییس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: از مهمترین اقدامات انجام شده در این حوزه می توان به ایجاد سامانه فاش اشاره کرد که در آن تمامی قراردادها، مناقصات و خریدهای شهرداری ثبت و با جزئیات در اختیار شهروندان قرارداده شده است. 

وی به بدهی 8500 میلیارد تومانی شهرداری مشهد در ابتدای کار شورای پنجم اشاره کرد و افزود: اگر برنامه ریزی انجام شده برای اعتمادسازی، جذب سرمایه گذار، وصول مطالبات از دولت با تهاتر 4400 میلیارد تومان از بدهی شهرداری به بانکها و پرداخت بدهی ها نبود، از تیرماه امسال باید ماهیانه ۱۵۰ میلیارد تومان معادل کل درآمد نقدی یک ماه بابت دیرکرد به بانکها پرداخت می شد. 

وی ادامه داد: شهر مشهد دارای ۴۲۹۰ هکتار بافت فرسوده است که سهم سه درصدی بافت فرسوده کل کشور را به خود اختصاص داده و برای احیای این بافت ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم نیاز داریم که این کار بدون مشارکت مردم و دولت امکان پذیر نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز