خبرگزاری کار ایران

در بازدید معاون وزیر جهاد کشاورزی مطرح شد:

لزوم اجماع و اتخاذ تصمیم منطقی مسئولان قزوین برای زهکش الله‌آباد

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۵۹۴

فرماندار شهرستان آبیک در جریان بازدید معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: لازم است با اجماع‌نظر نظارت مسئولان استان قزوین، تصمیم منطقی و درست در زمینه زهکش الله‌آباد اتخاذ شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، شهرام احمدپور در جریان بازدید اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از زهکش الله آباد شهرستان آبیک اظهار کرد: طرح زهکش الله‌آباد موضوع تخصصی است و 20 روز پس از بارندگی، استاندار قزوین در دشت الله‌آباد حضور یافت و از خارج شدن حجم آب طی 12 روز اطلاع یافت.

وی افزود: با دستور شخص استاندار قزوین و با توجه به توجیهات و استدلالات شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین، برای نگه داشت آب بخشی از زهکش مسدود شد.

فرماندار شهرستان آبیک مطرح کرد: چرای شتر هم در دشت الله‌آباد شهرستان آبیک موجب از بین رفتن پوشش گیاهی این دشت می‌شود.

احمدپور ادامه داد: عملکرد زهکش موجود در دشت الله‌آباد در زمینه پسروی و پیشروی نمک لازم است مشخص شود.

وی اضافه کرد: در زمینه زهکش الله‌آباد اختلاف نظرهایی بین چندین اداره اعم از جهاد کشاورزی و امور آب و غیره وجود دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در نشست مشترکی بین ادارات حفاظت محیط زیست منابع طبیعی و آبخیزداری، جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای استان قزوین در خصوص زهکش الله‌آباد برگزار می‌شود و لازم است با اجماع نظارت مسئولان ادارات مذکور، تصمیم منطقی و درست أخذ شود.

فرماندار شهرستان آبیک با ذکر اینکه مسئولان جهاد کشاورزی توجیهات فنی و کارشناسی در زمینه زهکش الله‌آباد دارند، بیان کرد: باید در بازنگری این موضوع لحاظ شود که آیا وجود طرح زهکش درست و کارشناسی بوده است و اگر عملکرد مثبت داشته، کارکردش منطقی و علمی بوده است یا خیر.

احمدپور افزود: با تصمیم صحیح و منطقی در خصوص زهکش دشت الله‌آباد شهرستان آبیک، هم دشت احیا شده و هم از ایجاد کانون ریزگردها در دشت جلوگیری می‌شود و تالاب یعقوب‌آباد هم مانند اوایل امسال با طراوت و زنده خواهد ماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز