خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد:

تعیین مشاور توانمند و ذی‌صلاح برای بازنگری زهکش الله آباد آبیک

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۳۳۰

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای بازنگری و اصلاح زهکش الله آباد شهرستان آبیک باید مشاور قوی، مجرب و توانمند تعیین و کار مطالعاتی دقیق صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علیمراد اکبری در جریان بازدید از زهکش الله آباد شهرستان آبیک اظهار کرد: مشابه همین زهکش در مساحت 280 هزار هکتار در استان گلستان در حال احداث است که 34 هزار هکتار آن اجرایی شده است.

وی افزود: زهکش استان گلستان دارای زهکش های یک و دو و غیره است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: زهکش موجود در الله‌آباد شهرستان آبیک با جاری شدم در دریاچه نمک قم ، سطح دریاچه را خیس می‌کند و مانع از ریزنمک می‌شود.

اکبری  بر تعیین مشاور برای بازنگری زهکش الله آباد شهرستان آبیک تاکید و ضافه کرد: این امر کاملا تخصصی و کارشناسی است و باید مشاور وی خیلی قوی و مجرب و توانمند در این زمینه اخذ شود تا بررسی دقیق و مدیریت لازم در بازنگری صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد:  برای جلوگیری از تخلیه آبهای سطحی و سیلابی از دشت الله آباد باید تعدادی دریچه قرار داده می‌شد تا آب نگه داشته می‌شد.

این مسئول افزود: البته قرار دادن دریچه برای جلوگیری از تخلیه آبهای سطحی و سیلابی هم نیاز به مطالعه و کار کارشناسی دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز