خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر بردسکن خواستار شد؛

تبدیل شدن منطقه خوش آب و هوای مجدآباد به منطقه گردشگری

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۱۹۷

رئیس شورای اسلامی شهر بردسکن خواستار تبدیل شدن منطقه خوش آب و هوای مجدآباد به یک منطقه گردشگری شد.

علی‌صابری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در بردسکن گفت: مجدآباد منطقه‌ای خوش آب و هوا دارای باغستان‌های سرسبز و حاصل خیز تقریبا در شمال غربی شهر بردسکن و متصل به محدوده خدماتی شهر با سابقه ای بیش از 200 سال است.

وی افزود: در گذشته همه ساله جمعیت نسبتا زیادی از مردم شهر از ابتدای فصل تابستان تا نیمه پاییز محل زندگی خود را به این محل منتقل و با جمع آوری محصولات باغی و زراعی و پرورش دام هم امرار معاش زندگی خود را تامین می کرد و هم سهم بسزائی در تولید میوه جات غلات و گوشت و لبنیات داشتند.

وی اظهارداشت: گر چه فعلا کوچه باغ های باریک و طولانی و دیوارها و خانه باغ های خشت گلی و سنتی و حوض انبارهای متعدد عمومی و شخصی آن اکثرا از بین رفته و مساحت زیادی از باغات تبدیل به زمین زراعی گشته ولی مجدآباد در سال های اخیر با وجود 2 حلقه چاه عمیق فعال تا حدودی سرسبزی و رونق خود را باز یافته و در بهبود وضعیت اقتصادی مالکین و از طرفی آبادانی و تلطیف هوای گرم و سوزان شهر موثر است.

صابری افزود: با توجه به واقع شدن بردسکن در حاشیه کویر نمک و گرمای بیش از 45 درجه هوا در تابستان و عدم وجود تفریج گاهی مناسب در اطراف شهر مجد آباد می تواند محلی مطلوب برای تفریح سالم خانواده ها باشد و می‌طلبد که با همت و مساعدت مسئولان ذیربط در شهرستان و هماهنگی و اخذ مجوز از مسئولان بالادستی مجد آباد می تواند به عنوان  منطقه گردشگری مد نظر قرار بگیرد .

وی همچنین گفت: شایسته است صاحبان املاک در این محدوده در ساخت و ساز ها قوانین و مقررات را رعایت و با مسئولان امر صادقانه‌همکاری کنند و از احداث هرگونه بنایی که مغایرت قانونی دارد خودداری‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز