خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی قزوین مطرح کرد:

فرسایش خاک بیشترین آسیب آتش سوزی‌های مراتع قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۹۷۵

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: بیشترین آسیب آتش سوزی‌های مراتع استان قزوین فرسایش خاک بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی اکبر اسدالهی روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: بیشتر این حوادث مربوط به ۲۰ روز اخیر بوده است.

اسدالهی با بیان اینکه بیشترین حوادث آتش‌سوزی مراتع به شهرستان قزوین اختصاص داشته است، گفت: همچنین ۲ مورد از این آتش‌سوزی‌ها در بوئین‌زهرا، ۲ مورد در آبیک و یک مورد هم مربوط به شهرستان البرز بوده است.

وی یادآور شد: بیشترین آسیب آتش‌سوزی مراتع، مربوط به فرسایش خاک بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین همچنین به آسیب‌ها و خسارات این دست حوادث اشاره کرد و گفت: حریق، موجب خارج شدن مراتع از چرخه اقتصادی در بازه زمانی یک تا ۲ ساله و از بین رفتن پوشش گیاهی به ویژه گون می‌شود که تبعات اقتصادی زیادی به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه آتش‌سوزی‌ها در مراتع اغلب به علت بی‌احتیاطی و نداشتن آگاهی بوقوع می پیوندد، گفت: بهترین راه برای از بین بردن علف‌های هرز در مزارع و اطراف باغ‌ها، شخم زدن زمین است که تقویت خاک را نیز به دنبال دارد.

۸۵۰ هزار هکتار از مساحت استان قزوین را اراضی ملی تشکیل می دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز