خبرگزاری کار ایران

در پی پدیده گرد و غبار روز گذشته صورت گرفت؛

عذرخواهی مدیرکل هواشناسی از مردم اصفهان

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۹۱۵

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان گفت: پدیده گرد و غبار در اصفهان یک پدیده محلی به شمار می‌رفت که تشخیص این پدیده‌ها توسط مقیاس‌های ما کمی دشوار است.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا خورشیدی با اشاره به ریزگرد‌های صبح دیروز شنبه -25 خرداد ماه- در آسمان اصفهان داشت: در قدم نخست ضمن عرض عذرخواهی از مردم شریف اصفهان لازم است که اعلام کنیم عدم پیش‌بینی این گرد و غبارها دلیل فنی داشت.
 
وی درباره دلیل عدم پیش‌بینی این ریزگرد‌ها بیان کرد: این پدیده یک پدیده محلی به شمار می‌رفت که از شرق اصفهان آغاز شده بود و تشخیص پدیده‌های محلی توسط مقیاس‌های ما که شامل بزرگ مقیاس می‌شود کمی دشوار است.
 
مدیرکل هواشناسی استان اصفهان تاکید کرد: برای برطرف کردن این مشکل باید به سمت ابزار‌هایی نظیر رادار برویم که پدیده‌های کوچک را نیز به خوبی شناسایی می‌کنند و این در حالی است که این کار در حال انجام بوده تا برای بار دیگر شرمنده مردم بزرگ اصفهان نشویم.
 
شاخص کیفی هوا (AQI) یا شاخص آلودگی هوا (PSI) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف هستند، تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف نمایش می‌دهد.
 
بر اساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک را نشان می‌دهد.
 
این شاخص روز شنبه به دلیل وقوع پدیده ریزگرد‌ها در اصفهان به بالاتر از ۳۰۰ نیز رسید.
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز