خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر قزوین مطرح کرد:

تحقق اهداف مدیریت شهری در حوزه زیست محیطی با مشارکت شهروندان قزوینی

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۵۲۵

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: اهداف مدیریت شهری قزوین در حوزه زیست محیطی و ایجاد شهری شهروند محور با مشارکت شهروندان محقق خواهد شد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا در قزوین، حکمت اله داودی در نخستین همایش ملی محیط‌زیست؛ مشارکت اجتماعی و مدیریت شهری افزود: قزوین شهری با پیشینه بسیار کهن زیست محیطی، تاریخی و اقتصادی است و از نظر ساختار شهری دارای اولین ساختارهای زندگی شهرنشینی است.

وی تصریح کرد: همچنین شهر قزوین از نظر موقعیت جغرافیایی و حضور در کریدور شمال و جنوب و شرق و غرب کشور و دسترسی به پایتخت از موقعیت ویژه ای برخوردار است.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه با مشارکت و همراهی شهروندان می توان در راستای ساماندهی مسائل زیست محیطی و ایجاد شهری شهروند محور گام برداشت، عنوان کرد: شورا و شهرداری به عنوان دستگاه مردم نهاد غیردولتی در نظر دارد تا از مشارکت شهروندان در بعد فرهنگی، اقتصادی و حقوقی در حوزه زیست محیطی و حقوق شهروندی استفاده کند.

داودی اظهار کرد: شورا و شهرداری از نظرات، انتقادات و پیشنهادات مطلوب و قابل اجرای شهروندان در تدوین برنامه ها و اجرای پروژه ها بهره مند خواهد شد.

وی با اشاره به بهره گیری از نظر کارشناسان و صاحب نظران بومی در قالب شورای مشورتی سیاست‌گذاری قزوین ۱۴۰۴ (شمس) در مدیریت شهری گفت: استفاده از تجربیات تمامی شهروندان نیز در این مسیر به خصوص در حوزه محیط زیست می تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

داودی با اشاره به اقدامات مهم زیست محیطی مدیریت شهری قزوین عنوان کرد: جلوگیری از توسعه شهر در باغات سنتی، ساماندهی رودخانه ها و باغات، اقدامات مؤثر در حوزه پسماند و سایت محمد آباد، کنترل و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب و اجرای برنامه های تفکیک زباله از مبدأ از جمله این اقدامات است.

وی افزود: آموزش شهروندان، توسعه حمل و نقل عمومی، توجه به حمل و نقل سبز، ترغیب شهروندان به استفاده از حمل و نقل پاک، بازسازی بافت های فرسوده، توسعه بوستان ملی باراجین و احداث دهکده طبیعت از دیگر اقدامات مدیریت شهری قزوین در حوزه زیست محیطی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز