خبرگزاری کار ایران

با رقابت ۱۸ تیم برگزار شد؛

پایان رقابت‌های کشتی سنتی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۴۷۴

رقابت‌های کشتی سنتی بغل به بغل کشور با قهرمانی قزوین و شناخت تیم‌های برتر به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، این رقابت‌ها با حضور ۱۸ تیم از ۱۷ استان کشور به میزبانی روستای شید اصفهان از توابع شهرستان قزوین برگزار شد.

در پایان این رقابت‌ها تیم قزوین با سه طلا و یک برنز به عنوان قهرمانی دست یافت و تیم‌های تهران و زنجان دوم و سوم شدند.

رئیس هیأت ورزش‌های بومی و محلی استان قزوین درباره برگزاری این رقابت‌ها به خبرنگار ایلنا گفت: اولین دوره رقابت‌های کشتی بغل به بغل کشور که از کشتی‌های اصیل و فراموش شده قزوین است با حضور غلامرضا جعفری رئیس فدراسیون ورزش‌های بومی و محلی، محمدرسول کلهر رئیس دپارتمان فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی و جمعی از مسئولان و علاقه مندان برگزار شد.

مجید ابوالحسنی اضافه کرد: این رقابت‌ها به زعم رئیس فدراسیون ورزش‌های بومی و محلی به شکلی کاملاً مطلوب برگزار شد و جا دارد با تدوین آئین نامه، زمینه برگزاری آن را در سطح کشور فراهم ساخت.

این مسئول ورزشی با اشاره به ویژگی‌های کشتی بغل به بغل قزوین، گفت: زیبایی و تفاوت با سایر کشتی‌ها از ویژگی‌های این رشته ورزشی است که به جذابیت‌های آن افزوده و موجب استقبال تماشاگران و علاقه مندان از آن شد.

ابوالحسنی افزود: اجرای آداب سنتی از قبیل دست گذاری بر روی قرآن، توکل بر خداوند و نوشیدن یک جرعه آب از جمله مراسم این کشتی است که پیش از برگزاری این رقابت‌ها در حضور تماشاگران اجرا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز